I inväntan på sömntåget....

Publicerat: 2012-08-20 Kl: 23:47:03 | I kategori: Allmänt

Ja det har varit ett späckat schema igen. Har precis slagit ner rumpan i soffan man måste varva ner innan det går att sova.
Jocke jobbar fortfarande....skördetider betyder tröska och sena kvällar. Själv är jag nyss hemkommen från ett möte i Vingåker även kallat världens ände inte så kul väg heller. TK möte i distriktet vi brukar turas om med platsen för mötena.
Idag har i alla fall inneburit många olika sysslor. Mocka lite, kratta ridhus, kontorsjobb, rida finaste hästen + Demeter + Thaleia. Om någon sagt att jag skulle rida in unghästar igen för några år sedan hade jag bara skrattat. Har ju sedan min nackskada hållt mig ifrån detta under många år.
Thaleia är en fantastisk liten häst vilken härlig inställning till arbete idag har vi galopperat och de två första ggr blev det lite bocksprång men sedan så skötte hon sig även i galoppen. Härlig bjudning ofta rider jag först men när vi har sällskap med Sofia o Millet så får hon gå efter. (Han kliver på ordentligt) Jag rider  bara ut på henne vilket jag tycker är det bästa för att få unghästar att verkligen vilja arbeta. Men nu börjar det bli dags att någon dag i veckan träna att rida på banan.
Jag gillar verkligen att rida henne men det gör ju även Sofia som tänkt sig att det ska bli hennes nya hoppstjärna.....men vi får väl se....
Här är de för snart 3 år sedan man kan säga att de växt sedan dess se om jag kan fixa någon nyare bild
Bell´s Thaleia till vänster o Bell´s Hera till höger
Visst var hon bedårande som föl.
Nu är det dags att hoppa på sömntåget mkt som ska hinnas med imorgon
God natt
Ann
Kommentarer
Postat av: Monika

Nu får du allt sätta ner foten och sno åt dig Thaleia. Du måste ju oxå få en ny stjärna. Fia har ju redan två. ;-)

2012-08-21 @ 08:44:17
Postat av: Ann

Ja eller hur! Riktigt fina dessutom

2012-08-21 @ 21:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0