Fantastisk häst -sorgligt slut

Publicerat: 2012-08-30 Kl: 22:09:50 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Just nu bara sorgliga dagar. Idag har vi sorg på ridskolan Limited Edition är i Trapalanda. Ett av de svåraste beslut en hästägare kan ha att göra.
Detta var bestämt sedan början av juni men vi har haft svårt att fatta det slutgiltiga beslutet.
Limit har ju haft problem i ca 1½ år. (ska man vara ärlig längre än då) Det tog ett halvår att hitta felet -kissing spines (närliggande tornutskott). Han opererades i februari och våren gick åt till rehabilitering. Det verkade först bra men när vi började rida igen så var det kört.
 
Limit var ingen promenadhäst det hade varit farligt.
När han mådde bra var han en av de mest fantastiska hästar jag ridit så otroligt lätt han hade för allt.
En tung dag för oss alla.
Allra mest för Sofia men hon har honom att tacka för att hon är så duktig att rida dressyr. Det var slumpen som förde honom till oss. Jag köpte en lektionshäst av en hästhandlare som ej var fräsch så jag bytte honom och då blev det Limit. Sofia blev förälskad och då sa jag att om det skulle bli hennes så fick hon lov att satsa på dressyren då han var en otroligt fin dressyrhäst (som frisk). Med tre fantastiska gångarter. Jag tror att de har en vinst på över 75%....
 
Finaste finaste
Ann
Kommentarer
Postat av: Anonym

Så tunga dagar. Man vet i tanken varför så tunga beslut måste tas men det gör så förfärligt ont / fina Limit
Carina

2012-08-30 @ 23:48:19
Postat av: Monika

Så tråkigt att operationen inte hjälpte :-(
Man hoppas ju alltid och vill inte ge upp hoppet . Men ibland måste man tyvärr ge upp.
Vi har oxå en häst i stallet som häromdagen blev utdömd, inte roligt......
Kram till er alla

2012-08-31 @ 11:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0