Äntligen!

Publicerat: 2012-08-26 Kl: 12:08:28 | I kategori: Allmänt

I veckor, ja kanske ett par månader om ja ska erkänna har vi sagt att akvariet behöver en rengöring osv men som så mycket annat blir det inte av - det finns alltid sjutusen andra saker man kan göra. Det tar ju några timmar också - inget man gör på 15min direkt :/
NU är det äntligen fixat - vaknade ganska tidigt i morse så efter frukosten satte vi fart och nu är det som nytt igen :D
Har alltid gillat akvarium och vi har ju haft/har det på Ekelund hela min uppväxt och där var det väl mest jag som rengjorde det då det behövdes (även nu när jag inte bor kvar :P) Pappa gör iaf rent pumpen ibland.. Akvariefiskar är ju ett ganska simpelt och lättskött "husdjur" plus att jag tycker det är en snygg inredningsdetalj (om det hålls rent och välvådat alltså) Vårt är på hela 190l så det är lite bök när vi ska byta vatten osv men vi har löst det med slangar osv så det fungerar ändå helt ok, sedan är det kanonbra pumpsystem i så det håller sig väldigt fräscht utan att man behöver göra så mycket.
Har ingen bild ifrån dagens uppfrächning men såhär såg det ut efter vi satt i "sten" bakgrunden för två år sedan..
Och såhär såg det ut första åren eller året.. tiden går så fort..
 
Nog med fisksnack!
Nu ska jag ta mig ut till Dressyrbutiken i Lista och se om de har stallskor för Bidermans hade (som vanligt) inte några storlekar hemma. Ska ha både till mig och Fia, stallskor med stålhätta är ett måste! Skulle dock gärna ha ett par snygga stallskor man kan ha om man ska "iväg", tävling, kurser eller liknande.. De vardagliga kängorna ser ju inte alltid så himmla nice ut med lera hästskit och gud vet vad :P De jag har nu trillar snart av sulorna känns det som och de har töjt sig minst en storlek. Köpte dem för 1,5år sedan så det är nog nästan rekord i hur länge de har hängt men - å andra sidan hade jag behövt nya för ganska länge sedan så :/
(Google)
De rejäla med stålhätta!
(Google)
Men ett par sådana skulle ju inte sitta fel att ha vid tillfälle.. Trist att allt kostar pengar! ;P
 
Kram Madde
Kommentarer
Postat av: christina

happi fish!!

Svar: Yey!
Ekelund

2012-08-26 @ 16:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0