Tidig söndag

Publicerat: 2012-04-22 Kl: 07:19:21 | I kategori: Allmänt

Nu sitter ja i bilen på väg till Köping med tre hästar i släpet.. 04'50 ringde mobilen imorse 💤 kom i säng betydligt senare än vad jag tänkt igår men så blir det ju oftast så det är bara att gilla läget. Elton den grisen hade såklart bajsfläckar på hals och huvud när ja kom ner till stallet, jag kom då på att ja glömde mocka ut högarna det sista ja gjorde igår kväll. Bara att ta fram "Green Clean" sprayen för att få bort detta. Enligt Christina som spenderar ex antal timmar varje vecka med att rengöra skimmlar är detta den bästa - och jag tror henne, hon har testat ALLT!
Tacka vet ja "färgade" hästar!
Elton gör första staren idag, strax före nio, och sedan är det Navanges tur! Mamma har med Demeter 😃  igår hade jag lektion för Ebba/Gordon och sedan red jag tre hästar, tvättade och putsade. Elton var lite tjafsig i munnen men däremellan fin, Rangun kändes faktiskt bra vilket är kul - jag klarade av det utan Pether med en pistol mot huvudet 😉 Navange ändrade jag lite med sadeln på då den låg väldigt nära manken, han har ju ganska mycket manke den hästen och jag tror att sadeln nu satt sig/sjunkit ihop lite efter omstoppningen. Tidigare använde jag en dubbelvikt lite längre "benpadd" framtill men detta räckte alltså inte längre så nu använder ja geléfjärilen en tjockare gelpadd som ligger framtill under sadeln. Stor skillnad på hur den kom upp och jag inbillar mig iaf, svårt o säga efter ett kort pass, men tycker att han kändes lite bättre i sitt rörelsemönster.
Kram Madde 🐴
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0