MsvB:5

Publicerat: 2012-04-03 Kl: 19:16:26 | I kategori: Allmänt

När jag åt frukost imorse kollade jag lite snabbt igenom MsvB:5 som jag ska tävla på söndag (om Rangun är frisk till dess förstås)

Blev SÅ glad för det är ett superkul och trevligt program, är ganska säker på att jag inte tävlat det på iaf 6år..
Medelsvår B:5 2005
Bana 20 x 60 m Maxpoäng 490
Kandar Tid ca 6 minuter
Bed.gr. Plats Rörelser Koeff.
1. AX Inridning i samlad galopp
X Halt – Hälsning
XC Samlad trav
2. C Höger varv
CM Samlad trav
MXK Ökad trav
KA Samlad trav
3. Övergångarna vid M och K
4. A Vänd rätt upp
DX Vänster öppna 2
5. XH Vänster sluta 2
6. HCM Samlad trav
MBF Mellantrav
FA Samlad trav
7. A Vänd rätt upp
DX Höger öppna 2
8. XM Höger sluta 2
9. MCH Samlad trav
HIB Mellantrav
B(P) Samlad trav
10. Mellan
B och P Övergång till samlad skritt
P Vänd till höger
Mellan
L och V Skrittpiruett till höger
11. Mellan
L och P Skrittpiruett till vänster
Samlad skritt till V
12. Den samlade skritten PL(V)L(P)LV
13. VEIM Ökad skritt
MC Samlad skritt 2
14. C Samlad vänster galopp
CHS Samlad galopp
Medelsvår B:5 2005
Bed.gr. Plats Rörelser Koeff.
15. SI Halvcirkel med 10 m diameter
IR Halvcirkel med 10 m diameter i förvänd galopp
RB Samlad förvänd galopp
16. B Galoppombyte i språnget
BPF Samlad galopp
17. FD Halvcirkel med 10 m diameter
DB Höger sluta 2
18. BR Samlad galopp
R Galoppombyte i språnget 2
19. RMCH Samlad galopp
HEK Mellangalopp
KAF Samlad galopp
20. FXH 3 galoppombyten i vart fjärde språng 2
21. HCMR Samlad galopp
RI Halvcirkel med 10 m diameter
IS Halvcirkel med 10 m diameter i förvänd galopp
SE Samlad förvänd galopp
22. E Galoppombyte i språnget
EVK Samlad galopp
23. KD Halvcirkel med 10 m diameter
DE Vänster sluta 2
24. ES Samlad galopp
S Galoppombyte i språnget 2
25. SHCM Samlad galopp
MXK Ökad galopp
Före K Övergång till samlad galopp
26. K Galoppombyte i språnget 2
27. KA Samlad galopp
A Vänd rätt upp
AX Samlad galopp
X Halt – Hälsning
Utridning i fri skritt


Blev lite konstigt när jag kopierade hmm jaja..

Svåra grejjer innehåller det men tror det kan passa oss, trotts att det är tre travlängningar som inte är hans bästa sida. Jag tänkte passa på att rida igenom detta på fm för mamma skulle ändå rida LB:2 med Demeter men han var halt :( Jag hoppas att det är pga ett pyttelitet sår han har på insidan av skenbenet men har har aldrig tidigare varit halt pga sår så ev kan det vara en hovböld men fick ingen reaktion med visitertången idag, kan dock ta nån dag till innan hästen markerar med tången. Bara vänta och se.. :(
Min älskling..

Så nu kan jag alltså inte träna någon av mina två egna hästar :/ Tur jag har mina "projekt" Elton & Navange samt ytterligare ett helt stall med hästar :P

Elton var kanonfin idag!! Red i solen på utebanan och jag tror han gillar bättre att gå där ute än i ridhuset vilket betyder att uthomhustävlingar nog kan bli hans grej! Idag var det mycket galoppfattningar och övergångar på hans schema och jag red även en del uppridningar i galopp till halt, han har ju lätt för att bromsa/stanna men hamnar i framvikt och hänger sig i handen vilket jag såklart inte vill. Så många sådana övergångar och det är då viktigt att vara stadig i handen utan att bli hård och kvar så man får motstånd - hästen ska alltid tänka framåt - så en mjuk och som jag kallar det vägvisande hand.
Jag har ju faktisk tre hästar på ganska exakt samma nivå nu, både Rocco 6, Navange 7, och Elton 5 är stadiga i LB och planen är LA innan sommaren kommer med samtliga.

I söndags köpte jag ett superstort minne till datorn så jag håller nu på att kopiera över alla bilder och filmer ifrån tävlingar, skulle bara ta nästan 1h att få över allt. Känns bra att ha alla bilder på ett extra minne om datorn kraschar vilket inte känns alltför långt bort då den ibland lever sitt eget liv och är sjukt varm när det är igång.

Kram Madde




Kommentarer
Postat av: Carmela

Fin blogg :)

2012-04-03 @ 19:41:01
URL: http://carmelak.blogg.se/
Postat av: Tova & Lina - Vinn ett pannband ♥

Sugen på ett nytt pannband helt gratis? Vi har just nu en tävling där vi lottar ut ett sprillans nytt pannband helt gratis. Det tar bara några minuter utav ditt liv att anmäla sig och ha chansen att vinna detta!

Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/april/vinn-ett-exlusivt-pannband.html#comment



Kram! :)

2012-04-03 @ 20:19:03
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0