Toppendag!

Publicerat: 2011-09-01 Kl: 19:30:38 | I kategori: Allmänt

Dagar som denna torsdag älskar jag verkligen mitt jobb och tillvaron i stallet med alla hästar :)
Jag & Rangun vid tävling hos Katrineholms RF i vintras..

Dagen har bjudit på kanonväder och fina hästar.. Red ut med Fia på Poseidon och hon på Elton på morgonen, sedan fixade vi stallarna och tog sedan en lite tidigare lunch än vanligt då jag var galet hungrig.
Rocco först ut efter lunch och jag fick återigen hjälp av mamma och jag red igenom söndagens LB:3 program, vilket gick ok. Mamma frågade om hon skulle behöva bli arg på mig för hon tyckte det var jättebra och för bara några dagar sedan satt jag ju och grät i hörnet så jag kanske inte ska vara för kritisk. Han är ju inte som nån annan häst vi någonsin suttit på och det är verkligen en svår uppgift att ställa om sig ifrån de andra hästarna. Han är extremt lös och mjuk - väloljad som  mamma utryckte sig :)

Därefter Ranguns tur att få ett dressyrpass och han blev verkligen så himmla fin och han har blivit så stark och orkar bära sig mycket bättre nu. Tyvärr blir det inte nån Kür för vår del då vi inte kommer hinna med att fixa en tills dess samtidigt som det även är en kostnadsfråga då det inte är helt gratis att ordna en Kür. Så debuten blir i en FEI Prix St:George hos Segersta istället :)

Sist ut för dagen var Demeter som verkligen gick kanonbra, även hon :D Mamma kom och kikade en stund och gillade vad hon såg!

Vår fina 4-åring!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir så nyfiken då du skriver att Rocco är så annorlunda mot alla hästar ni suttit på eftersom ni haft så väldigt många hästar genom åren. Kan du inte förklara lite mer på vilket sätt han är speciell?

Lycka till med tränigen!

2011-09-01 @ 22:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0