Blött!

Publicerat: 2011-09-08 Kl: 20:10:19 | I kategori: Allmänt

HU vad det regnar!! Efter lunch blev det sedan kanonväder, typ var 10:e minut. Ena stunden regn nästa värme och sol, superjobbigt för det är svårt att veta hur man ska täcka hästarna.

Idag har jag iaf hunnit med fem hästar och en privatlektion för Åsa på Lady imorse..
Rangun fick återigen ett dressyrpass med tränset på och sedan red jag och mamma runt sjön på Arrobell och Poseidon, det var Poseidons första långa tur utomhus och han skötte sig över förväntan - Superduktig pålle!! Väldigt nyttigt för honom att komma ut och galoppera på framåt så som idag :)

Nu ska vi bara lyckas hitta ett bra hem till den här fina hästen :)
Finns det någon läsare som är intresserad så får ni mer än gärna höra av er till mig - antingen maila: [email protected] eller ring: 076-307 19 46

Efter lunch startade jag med Demeter i ridhuset och red bland annat igenom LB:0 programmet två gången och andra gånger var stor skillnad emot första. Det svåra med henne är att hon vill så mycket framåt själv vilket gör att man lätt hamnar i ett "förhållet" läge vilket inte främjar varken häst eller ryttare :/
Går hon som hon gjorde sista rundan så ska det absolut inte vara några problem på söndag.

Sedan intag av hästarna och så red jag dressyr på Rocco i ridhuset, superfin - inte så mycket att säga om honom idag :) Sista hästen ut var Navange och han gick kanonbra!!! Mamma såg alldeles förvånad ut då hon kom in i ridhuset :P


Navange tidigare i sommras. Foto: Erika Torrång - ettahnia.blogg.se

Imorgon är det alltså lite klubbhoppning på kvällen och tanken är att jag ska rida både Demeter och Navange samt hinna hjälpa Ebba - kan bli lite körigt känns det som :P hehe men det brukar alltid lösa sig på ett eller annat vis.

Igår kom också mitt nya bankkort som jag beställde tidigare i veckan, med eget motiv på :) Mitt gamla går ut nu i oktober så det var dags att byta..
Den här bilden pryder nu mitt bankkort!!
Tagen vid en tävling hos Gripens RF på mig och Rangun :)

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0