Tack för allt!

Publicerat: 2011-10-23 Kl: 13:16:28 | I kategori: Hästarna


On the work.. Ridläger 2011

Ja då har tyvärr "Nisse" eller Nibson som är hans riktiga namn tyvärr fått vandra vidare till Trapalanda.
Det är alltid ett mycket tufft beslut men då Nisse blev akut halt och veterinären konstaterade att det inte var mycket att göra.


Madde och Nissemannen, tror det är taget i början av året..

Vi misstänkte detta på försommaren men efter den långa sommarvilan var han finare
Bland lektionshästarna så har de sista åren varit en av mina favoriter. Mest pga hans sätt att läsa av folk/elever många ggr har jag förr varit färdig att sälja honom då många haft svårt att göra iordning honom  nästa gång man kommit ner till stallet så har någon liten tjej stått och borstat på honom utan problem.
Då har jag insett att man behöver ha olika typer av hästar på en ridskola så att elever får träna på flera typer av hästar.


Nisse gillade ej att man stressade - nej först skulle man umgås gärna klia honom i pannan. Kratsa hovarna gjorde man enklast genom att börja med höger fram och sedan fortsätta runt och avsluta med vänster fram.
Dessutom var han en god "ögontjänare" det räckte att man fanns i närheten så var han som ett ljus.
Många elever har fått ett ökat självförtroende genom att hoppa tex. Nisse kunde bära runt på en nybörjar 7 åring utan problem.
Tack för alla dessa år.
Ann
Kommentarer
Postat av: Teresa

Vad tråkigt. T o m jag har ridit honom på vuxenlektionerna och kan intyga att det var en mycket snäll häst.

2011-10-23 @ 14:13:31
Postat av: Carina Lindström

Bästa Nisse!!! <3<3<3

Du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta!

En speciell och personlig häst , en av dom bästa!!!

Nu kan du galoppera på dom gröna ängarna !

=(

2011-10-23 @ 23:22:57
Postat av: Emilia

Farväl Nisse :( Har aldrig haft honom som favorit, men han är en häst som alltid funnits där... Han kunde vara tjurig i stallet, men han gjorde alltid sitt bästa på banan även fast jag aldrig fick fram hans bästa sida i ridningen (som du på bilderna Madde). Men det är ju bara mitt fel!

2011-10-24 @ 17:35:34
URL: http://soautomatic.blog.se
Postat av: Madde

Vad fina kommentarer ni har till vår fina vän och arbetskamrat :) Han är saknad..

2011-10-24 @ 21:27:57
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0