Många timmar..

Publicerat: 2011-10-22 Kl: 22:18:14 | I kategori: Allmänt

Ja till att börja med måste jag stoppa in bilderna jag glömde i gårdagens inlägg ifrån ihopsläpp av lektionsvalackerna där Elton och Navange nu fått flytta in.. :)


En kall fredagsmorgon..



Nöjda pojkar som nu fått många nya vänner att busa med i hagen!

Happy horses :)

Ja idag kom jag alltså till Ekelund kl.11 efter att först ha handlat lite mat på ICA. Lagade då en paj till mammas "kurs", hennes lördagsgrupp hade idag dubbellektioner samt teori då mamma ställt in tidigare under terminen. En smarrig paj med massor av höst/tratt-kantareller belv det, till detta ungnsbaguetter samt en god sallad med fetaost.

Sedan fortsatte jag vidare i stallet Rocco fick sig två omgångar med ryktborsten, före och efter sin 1h promenad på "walkern" :P Riktigt blank och fin blev han!
Under tiden han promenerade mockade jag samt ställde fram hösilage både i stora stallet samt utestallet. Mockade sedan utestallet och red Elton ett kort pass på utebanan medans Rangun skrittade fram på bandet. Elton fick hoppa några skutt över vattenmattan som nu var helt ofarlig och även ett litet kryss.

Rangun fick sedan ett lite lätt dressyr/jogg-pass i ridhuset, valde idag att ta tränset, och han var DÖFIN! Men det blev ju ganska hårt jobb igår så det vore väl sjutton om det inte gett resultat :D

Ja allt detta gjorde jag mellan kl.11-strax efter fem.. fattar inte var all tid tar vägen :/ Rangun fick visserligen också bli ordentligt borstad och ryktad. Charlotte påpekade att han var vädligt blank i pälsen så lite resultat gav det allt!! :)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0