I målartagen igen..

Publicerat: 2011-10-30 Kl: 16:56:23 | I kategori: Allmänt

Ja idag har jag påbörjat målningen av den sista väggen i sovrummet, lite bökigare då jag ska måla med flera färger och det måste torka 3h osv emellan.. Men blir nog snyggt då det är färdigt!

Vi har färdigställt de fina tavlorna vi köpte i Thailand i december förra året också. Det var inga ramar utan bara dukar och vi har varit lite sega/slöa med att ta tag i dem, i veckan köpte vi iaf virke och igår var ramarna klara så vi kunde spänna upp målningarna :D Skitsnygga! Syrran fick en i julklapp av oss och så tre till oss själva! Får ta bild på dem då de kommit upp på väggen.



Ja igår fick alltså Ebba rida på finprinsen Rangun! Gick mycket bra och Rangun skötte sig exemplariskt :) KUL!


Min lilla skrutt!

Jag red även Rocco i ridhuset vilket blev mycket spännande då det var ett hoppande ekipage där samtdigt :/ Han blev ganska laddad och gjorde en del repor med bocksprång och något mindre kontroll ifrån min sida.. På ett sätt behöver vi träna på dessa situationer också men igår hade jag en del tidspress eftersom vi skulle iväg till Anders farmor så tyvärr han jag inte rida så länge som hade behövts.. :(

Vi kom bara en 1h sent :/ ovanligt.. hmm Tidsoptimisten är i farten igen. Jag hade räknat med att vi skulle vara hemma igen hyfsat tidgt eftersom vi skulle vara i Sthlm kl.15 men icke då, typ tjugo över tio var vi tillbaks på Ekelund och då skulle vi ju färdigställa de sista tavlorna plus att jag var dötrött. Så vi sov kvar och Anders åkte vid nio på morgonen, jag fixade i kafeterian med disk och förberedelse av lunch innan jag sedan mockade och också åkte hem vid strax efter elva. Hade gärna ridit nån eller ett par hästar men hade ju lovat att det skulle ta max ett par timmar eftersom jag skulle måla osv..

Ebba trillade ju av Gordon vi ett hoppass i sommras då han blev lite pigg och bockade och igår kom äntligen TÅRTAN!! och vilken tårta sedan... MUMS helt fantastiskt god! Tusen tack konditori Ottoson!! :)

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Konditori Ottoson

Varsågod! :) Vad bra att det var en smaskig tårta! :)

2011-10-30 @ 21:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0