Höstkänsla..

Publicerat: 2011-10-13 Kl: 21:26:09 | I kategori: Allmänt

Härliga höstdagar men väl kallt.. Min dunjacka har åkt på då jag går till stallet på morgonen :) SKÖNT! Mössa och vantar/handskar är ett måste! Hatar att frysa nuförtiden, när jag var liten frös jag ju aldrig, tänk så det kan ändras när man "blir äldre" :P
Haha..


Min goa dunjacka jag köpte förra vintern - mycket prisvärd!

Igår sov jag ju i Mariefred vilket betyder inget bloggande då internet/datorn där är så gott som stendöd.. :/

Igår hade vi ju Clinic på Ekelund Cecilia "Cilla" Hansson var och visade/berättade om den "nya" grenen Working Equitation, med sig hade hon också sin 12åriga svarta hingst som hon utövar denna ridsportgren tillsamans med.
Jag var med och red på vår fina skolhäst Tuareg "Ture" & mamma red sin guldhingst Arrobell..
Hittade lite bilder på Cilla och Ruby Glow på Google då de utövar denna gren..


Det de gör på bild nummer två fick jag och mamma också prova på igår.. Både Ture & Arrobell skötte sig mycket bra och mamma gjorde faktiskt flera av "hinderna" riktigt bra och absolut i klass med Ruby :) Men det var inte helt lätt och Ture var lite skeptisk till vissa hinder till en början..
Många kom och titta på clinicen och de verkade tycka det såg kul och nyttigt ut, tanken är att vi ska lägga in lite sånt här arbete i den ordinarie lektionsverksamheten. Jag föreslog även för mamma att man skulle kunna starta en "WE-grupp" där man bara över på detta, WE består ju av tre delmoment. Ett dressyrprogram uppbyggt och utfört på samma sätt som de vanliga programmen, en teknikbana och en "speed" där man gör teknikbanan på fart.
Jag tror det skulle finnas intresse för detta :)

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: louise

ja det skulle var jätte kul med en WE GRUPP!!!!!

2011-10-14 @ 10:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0