Evig tidsoptimist!

Publicerat: 2011-10-14 Kl: 20:31:37 | I kategori: Allmänt

Ja som trodde jag skulle hinna med så mycket idag - ICKE!! Hmm att jag aldrig lär mig :/ 

Är iaf toknöjd över att ha hunnit med unghästarna! Hera och Thaleia fick springa i ridhuset på fm, var och en för sig så de 'ven fick träna på att vara själva.. Först ut var Hera och sedan Thaleias tur, båda skötte sig utmärkt och sprang runt en stund med sadel och träns i ridhuset :)


Ungdjuren på betet för några veckor sedan..

Tove kikade på lite hästar på morgonen, Elton fick spruta - vaccination. Jag fixade med unghästarna och sedan satte jag igång med vårt tävlingsstall samt utestallet, var inte färdig fören strax efter halv ett :/ Då hade jag typ räknat med att vara ute igen.. Belv lunch i ca 40min iaf och sedan tog jag in Demeter som fortfarande är lite oren pga sin hemska mugg så hon fick gå på skritten 10min, sååå duktig tjej - andra gången hon går och jag kunde ta in Rocco och förbereda honom samtidigt! Duktig häst :)
Jag skulle hoppa lite igen på Rocco tänkte jag för onsdagens jobb hade verkloigen gett resultat igår, jag hoppade ett litet räcke på en åtta i onsdags. Mycket bra för hans galopp där han är ganska svag. När jag kom till utebanan hade det dock byggts två serier av alla hinder - något jag inte var så sugen på att prova på så jag hoppade av och vred på ett av hinderna så jag kunde hoppa ett enkelhinder.

Sedan lektion för Emma som fick träna på LA:1 som de ska debutera nästa helg i laget div 2. Min syssling Charlotte som äger Jaqueline tjatade så om att hon ville ha sällskap ut en kort sväng så jag tog Poseidon direkt efter som hon redan förbetett :) Sedan red jag ett dressyrpass på
Kommentarer
Postat av: madde

Konstigt det blev med inlägget :/ skulle publicerats igår men såg nu att det inte blivit så - inlägget fanns sparat dock inte i sin helhet men ja det mesta kom med iaf!

2011-10-15 @ 15:09:04
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0