Trött

Publicerat: 2011-11-16 Kl: 19:41:49 | I kategori: Allmänt

Tycker jag sover och sover men känner mig inte ett dugg pigg, är det mörkret och kylan tro? :/

Igår var datorn upptagen när jag kom in efter programridningen och sedan var jag så trött så det vara bara att krypa ner i sängen.

Jag red igår Rocco, Rangun, Elton och Lady. Hade även lektion för Emma på Sixten, finslipning inför KM på söndag!

Tror  faktiskt att det inte är bara jag som saknar sommaren.. Navange & Elton under en av sina många och långa powernaps i sommras :P

Idag har jag på morgonen tömkört Poseidon igen och även lite träning och longering med Hera som idag var opstinat och smått motsträvig :/ Till att börja med vägrade hon att lyfta sina framhovar - har inte varit något problem tidigare.. Envisa djur! Unghästar TAR TID!

På em kom Gunilla och jag var först ut med Rocco, kanonfin största delen men vi hade det lite kämpigt med med framför allt skänkelvikningarna som vi nu måste börja rida lite mer på allvar. Han är en riktig latmask och enormt smart och kvick i sina försök att ta sig undan. Han bjöd även på ett bocksprång haha..

Rangun gick också kanon, Gunilla var mycket nöjd, han fick idag gå på tränset då jag tänkt att denna vecka ska vara lite lugn för hans del och även skippa kandaret. Det gick iaf kanon och han levererade fina galoppiruetter och vi fick jobba lite med seriebytena som verkligen försämrats och inte alls var lika raka och säkra längre men efter envist jobb så fick jag till en kanonfin spikrak serie med 5 byten i vart 3:e!! Han börjar verkligen bli stark och få så härlig egen bärighet :)

Imorgon är det programridning för torsdagsgrupperna så där lär det bli ett antal timmar i det kalla ridhuset på kvällen - gäller att klä sig varmt!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0