Mys i skogen

Publicerat: 2011-11-10 Kl: 19:52:38 | I kategori: Allmänt

Idag har Rangun fått hela TVÅ ridpass! Tror det är första gången faktiskt.. Jag och Fia/Limit red ut på morgonen tillsammans med Ylva (skötare på Athos & Navange) som red Athos. Sedan var det så härligt väder att Åsa ville rida ut på sin eftermiddagslektion så då fick det bli Rangun igen eftersom jag inte har någon annan säker/vettig häst att rida först på, och Rangun gillade såklart att få gå ut i skogen TVÅ gånger på en och samma dag :)
Min älskade skogsmulle i tävlingsskick!

Rocco fick ett kort joggingpass i ridhuset och Elton spände jag in och så fick han lösgaloppera i ridhuset, detta ska jag absolut göra igen men då ska jag använda riktiga inspänningstyglar för halsförlängaren/gummisnodden gick han bara och drog i.

Jag hade även en lektion för Emma på hennes fina lilla Parsival på eftermiddagen och vi tränade på LB:2 inför nästa helgs KM. Han var jättefin och det var absolut det bästa passet hitills och det bästa jag sett honom gå! :D

Imorgon ska syster iväg med Mille & Kollan på tävling hos SRK, tror hon ska hoppa 1,20m.. Kanske kan få ett inlägg av henne i helgen där hon berättar hur det gick och kanske lite tävlingsupplägg och annat smått och gott?!  Ni läsare får väl höja er röst om ni inte vill att jag ska fortsätta tjata dressyr! ;P hehe

Fia & Mille i segertäcke i våras!!
Kanonsnyggt täcke :)

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0