hoppträning för Erik!

Publicerat: 2011-11-22 Kl: 20:44:58 | I kategori: Allmänt

Elton hoppade så bra idag!! Lilla hjärtat mitt :D Erik  verkade mycket positivt överaskad och hans teknik förbättrades avsevärt efter att vi travhoppade en lite högre kryssoxer med travbom framför..

Måste få nån som kan filma den lilla stjärnan nästa gång!

Rocco fick också hoppa lite små sockerbits hinder i trav idag, duktig pålle och han blev både svettig och lite flåsig. pappa har även skott honom idag så nu har han nya fina skor, han sliter dem extremt så pappa måste sätta på helt nya varje skoning :/

Navange var vädligt fin idag också, men systeryster är mycket missnöjd och skeptisk till denna stora häst. Och ja visst blev han inte vad vi trott och önskat, fel på många sätt men ibland gör man minder bra köp. Däeremot en mycket fin häst, om än fel för verksamheten, och jag ska nog bevisa för Fia att han kan och då får vi se vad hon säger sen när han är igång, "väldresserad" och hoppar hus!! Haha!


Hoppning i sommras..

Så till en liten fin kommentar på mammas inlägg efter sin kurs..

Postat av: Ingunn

Roligt att läsa om kursen och jag kan tänka mig att vackra Arrobell imponerande som vanligt!
Det är bra att vi vanliga motionsryttare får veta och bli påminda om hur träningen ser ut på högre nivåer, det är lätt att tro att ju duktigare man blir ju mer krummelurer rider man på träning men så är det ju inte alls utan nästan tvärtom. Hög nivå kräver massor av grundträning, så är det nog inom alla dicipliner. Jag har ett förflutet som yrkesmusiker och där var det samma sak; många timmar varje dag med skalor och enkla övningar men med stora krav på kvalitet, det var enda sättet att få de svåra sakerna att fungera.
Tycker att vi lektionsryttare borde tänka mer på det och inte "sura" över att vi aldrig får träna de högre skolorna!

- Tänk vad trevlig med en ryttare som förstår "jobbet" och hur mycket timmar det faktiskt tar!! TUMMEN UPP! :D



Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Christina

för du kommer ju hoppa hus med honom... ;)

2011-11-22 @ 20:56:14
Postat av: Madde

TACK Christina! han gör det väl men jag är tveksam till om jag följer med :)

2011-11-22 @ 21:33:40
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0