Hästskötseldag

Publicerat: 2011-11-05 Kl: 17:17:13 | I kategori: Allmänt

Ja vi har för många hästar men flera är ju till salu så förhoppningsvis så blir det mindre jobb efter hand.
Idag har jag försökt att vara lite ledig......men det gick inte så bra.
Började i alla fall sent så lite sovmorgon blev det dock så ringde telefonen lite tidigt. Har ju normalt bara en lektionsgrupp på lördagar. Men Madde ville ha hjälp med Rocco så det fick bli efter lektionen.
( Fin häst Rocco men speciell idag skötte han sig bra )Sedan en tur i skogen för att plocka lite svamp. Ja Madde jag vet att frysen är full men det är avkoppling.
Sedan så har eftermiddagen gått åt till att spola hästben kratsa hovar sårvård och muggvård. Hästar av o på skritten, byta täcken och borsta. Sofia är riktigt dålig hosta feber ont i halsen och med tanke på att hon ska tävla imorgon så tog jag hand om hennes hästar också. (Om hon blir bättre)Så det blev ingen hästfridag skippade i alla fall ridningen. Ridfri dag idag alltså.

Egentligen skulle det varit nationell dressyr i Enköping i helgen men de hade tydligen sjuka hästar i stallet så allt blev inställt. Så nu har i alla fall jag tävlat färdigt för i år. Nu är det bara att ladda för nästa år.

Trevlig helg
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0