Hästar vi aldrig glömmer..

Publicerat: 2011-11-02 Kl: 17:00:00 | I kategori: Allmänt

Tänkte här göra ett litet inlägg om några av ridsportens genom tiderna största stjärnor..
Och visst är jag dressyrnörd men jag börjar självklart med allas vår vita sagohäst - MILTON!


The one and only..
Han hade kanske inte den bästa hoppkapaciten och han vann inte allt MEN han vann hela världens hjärtan med sin utstrålning och fantastiska inställning.
Han vann över 10miljoner i vinstpengar och hade sin storhetstid mellan 1986-1991, han pensionerades senare och avled år 1999 på gården hemma hos sin ryttare John Whitaker där han även är begravd.


--------------------------





Inte en ridhäst men vi glömmer honom inte i första taget!
Victory Tilly - en stjärna
Under sin karriär sprang han 101 starter av vilka han vann hela 70st.
Totalt sprang han in 37.705.278kr!!
Jag har faktiskt själv träffat denna lilla häst en gång i tiden, jag hade dock inte kunnat tro det om jag inte fick det berättat för mig :P Jag var med Emelie Brolin hos landslagsveterinär Jonas Tornell nere i skåne med några av hennes hästar och vips kom en långhårig liten häst gående i stallgången - Jo minsann visst var det Victory Tilly!

-----------------------



Bonfire!!
Hade svårt att hitta en film med bra kvalite, till slut fick denna duga.
Anky och Bonfire vann allt som gick att vinna, bland annat OS guld i Sidney år 2000 och de tävlade på elitnivå mellan ca 1991-2000.

-------------------------------


Ja det var lite tidsödande att leta info om dessa gamla godingar men nu har vi iaf några stycken att minnas lite extra!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Christina

underbart inlägg!!

Jag träffade också Victory tilly..kommer du ihåg Järvsöfax?? tyckte han var mycket snyggare ;))



Milton..vilken dröm <3

2011-11-02 @ 20:18:31
Postat av: Madde

Jo det är helt klart Christina! Victory Tilly såg inte mycket ut för världen den gången jag stötte på honom :P

2011-11-03 @ 19:31:05
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0