Dressyr på TV!

Publicerat: 2011-11-27 Kl: 16:21:54 | I kategori: Allmänt

Jag hann se slutet, de fyra sista ritterna på SVT 1 ifrån Globen nu alldeles nyss! Dubbelt svenskt i toppen!!!!

Helt amazing!!

Patrik Kittel vann på sin andra häst Toy Story

Tror han fick 79,5%
Jag tycker absolut det var den bästa ritten av de få jag hann se, såg ju inte Isabells ritt tyvärr. De hade nån liten miss men idet var överlag riktigt bra och speciellt travdelen var kanon, som vanligt med hans hästar så visade hästen fin passage och piaff samt övergångar - Partiks absoluta paradnummer :)

Tinne Vilhemson - Silfven knep andra platsen med Don Auriello

79%
VÄLDGT FIN häst!! De visade fina rörelser och speciellt även här ett fint travprogram MEN jag tycker även det var lite för mycket missar och att han ibland blev lite låg i formen. Han är ju bara 9år så han saknar ju självklart en del styrka innan han blir helt på topp. Verkligen ett framtidslöfte för Svensk dressyr! Och hur enomt är det inte att ha två svenskar på första och andra plats i denna tävling? :D

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag säger såhär om Tinnes ritt: hästen var välldigt spänd & gick nästan hela tiden & knep m svansen/rumpan samt ibland lite tokig form så jag blev faktiskt förvånad när dommarsiffrorna kom...formen & småmissarna störde mig inte på långa vägar så mycket som avsaknaden av avslappning gjorde, enligt mig är avslappning en av dom viktigaste grundstenarna & det går att ha en spänstig häst ändå. spänst & spänd är för mig 2olika saker men uppenbarligen så håller inte eliten & dommarkåren med, dax att byta gren kanske ;-)

2011-11-28 @ 13:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0