Det går bra nu..

Publicerat: 2011-11-03 Kl: 20:23:03 | I kategori: Allmänt

Nä inte direkt.. :/ Fick stressa om en idiot igår då jag skulle ta tåget till Sthlm 15.29 - jag hade planerat att åka ifrån Ekelund absolut senast 15.10.. Gissa vad jag gjorde 15.10? - Jo det ska jag berätta, jag kom precis in med Rangun i stallet efter ett programridningspass för Gunilla Åkerman :/ av med grejjerna och upp på skritten eftersom jag inte hunnit skritta av.. Ebbas snälla mamma Carina fick sedan aggera hästskötare och ta han om min prins 30 min senare..
Jag kastade om till andra kläder och sparng till bilen, körde i ilfart till Läggesta och väl där var tåget ca 5min försenat så jag han både köpa biljett och vänta ett par minuter - TACK SJ! Ibland är man nöjd med förseningar också :)

Ducha fick jag göra då jag kom upp till Sthlm, Anders syster bor vid Hornstull där bostadsrättsföreningen har en övernattningslägenhet som är till för släktingar osv då vi burkar sova när vi är uppe :) Urmysig är den..

Middag på en mysig resturang alla fyra, La Casa tror ja den hette.. Valde en rätt med superstora hemgjorda typ tortellinis fyllda med hummer och kräftstjärtar - det ska jag ta och testa hemma. Kanske kan vara något nytt kul till mammas ridweekends där vår mat brukar vara mycket uppskattad :) Möjligt att jag skippar just hummern, känns lite väl exklusivt kanske - då får vi nog lov att höja priset :P


Jag älskar HUMMER :)

jaja nog om mat.. Vi skulle ju på konsert i Globen - Rihanna. Skulle börja halv åtta men är ju förband osv.. vi kom dit kanske kvart i åtta, köper massa godis, popcorn, läsk osv och beger oss mot våra sittplatsen precis utanför dörren till arenan möts vi av ett besviket högljut folkhav - hon ställde in!! Snacka om framförhållning :/

Snopna var det bara att skynda iväg till T-banan som blev knökafull med folk :/Anders  hade ju tagit ledigt ifrån jobbet idag så vi var i sthlm en stund på fm innan vi sedan åkte hemåt.
Anders släppte av mig vid Läggesta och jag åkte till Ekelund. Rocco fick sig en omgång med rakapparaten - endast 30min tog det :) men då tog jag inte benen, känns onödigt och framför allt jobbigt. Han är bara fem och det är inte ens några tävlingar eller så kvar så det handlar bara om att han inte ska bli så svettig vid träningen. Han skötte sig iaf helt klart över förväntan, det vara bara under magen, vid flanken och uppemot skapet han tyckte det kittlades väldigt :P

Rangun gick ett dressyrpass på tränset i ridhuset, gick kanonbra verkligen och vi fick lite miljöträning då pappa precis var klar med att byta ut ALLA lysrör i hela ridhuset - ca 180st.. Skylift och annat fanns att skrämma min lilla prins! Perfekt inför lördagen tänkte jag men mamma ringde för en stund sedan och berättade att hon just får ett mail att de var tvunga att ställa in pga feber hos häst i stallet.. Så blev det alltså med det  :/ Typiskt att det skulle bli så nu  när han känns som en miljon!

April 2011
Får se till att ta lite nya bilder på honom för det har hänt enormt senaste månaderna :)

Jag fick även "kliva" upp på "Kollibollan" Fias Duracellkanin :P (jag pratar om Kolibri) Mamma skulle rida henne men tyckte hon inte hade nån koll på henne så hon tyckte jagf skulle rida istället. SÅÅ fin häst och SÅÅ svår att rida bra. Man blir lite besviken att det inte läggs mer tid på utbildningen av en så fin häst vid inridningen och de första åren därefter, är ju lite svårt att göra några enorma förändringar nu när hon är hmm 12år? Tror det iaf..
Väldigt nyttigt för mig som ryttare att rida henne iaf för hon är ju inte som någon annan häst direkt :P


Kolibri och Fia på prisutdelning..

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Sofia

trodde hon skulle vara lite lugn efter det hårda passet för gunilla igår.. hehe

2011-11-03 @ 21:04:55
Postat av: madde

Näe du Fia - ja tror det finns bara två lägen på dun pålle. 1 - speed och 2 - superspeed!

2011-11-04 @ 06:17:17
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0