Elton

Publicerat: 2011-05-05 Kl: 19:43:16 | I kategori: Allmänt

Idag har ännu en häst köpts och flyttat till oss på Ekelund! Lilla Elton (ja han heter "bara" Elton Carina) är en skimmel på ca 155cm och fyra år gammal. Ebbas mamma Carina hade mycket kul åt hans namn nu på kvällen och när jag sa att vi skulle börja med att släppa ihop honom men "John" så asgarvade hon åt att det då blev "Elton John" haha.. Lättroad..

Bild ifrån då jag var och provade honom.

Innan vi åkte och köpte häst hade jag lektion för Åsa på utebanan - hoppning blev det i morgonsolen :)

Sedan snabb lunch då vi kom hem för sedan kom det en spekulant för att kolla på Demeter & Poseidon - de blev så fina i vita lindor!!

Sedan intag av hästar innan jag red min elev Petras häst Memo som är i en lite trottsig period som 6-åring :P Men han blev ganska snabbt foglig, det är inte några stora grejjer han gör och det är ju tur han inte är så hög annars är man ju såklart inte lika kaxig.. Fin häst iaf!!

Därefter red jag och Fia ett dressyrpass i ridhuset på Limit & Arrobell.. Limit blev fin riktigt fort idag - testade att börja med galoppen istället för att trava fram efter skritten. Lyckat - iaf just idag :P

Maria kom och hon fick rida "Navange" även idag, blev ett pass på utebanan och han verkar ha ganska snbbt för att lära sig då galoppfattningarna ifrån skritt gick mycket bättre idag.. Här kommer lite bilder och en film jag lyckades fixa :)

Ner m rumpan i sadeln Maria!!



Jaha - vad tycker ni om den stoora mannen??

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Ebba

Haha! Hon är verkligen lättroad!! ;D Hon tyckte också nu att de måste ha ett piano i hagen!Hon småskrattar fortfarande 2 timmar senare! Haha :D

2011-05-05 @ 20:37:49
Postat av: Johanna

Åh vilken tjusig enorm kille :D ska bli kul att se hur han utvecklas :D

2011-05-05 @ 21:23:21
Postat av: Madde

Haha härligt Ebba!!

2011-05-05 @ 22:26:02
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Maria Granberg

Haha men det var ju för att jag var lite tveksam om jag skulle hinna bara! och när elin börja tjuta om sadeln haha

2011-05-05 @ 22:41:04
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: madde

Ja hon tjöt! Milt sagt..

2011-05-06 @ 06:20:09
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Ingunn

Jättefin häst!

2011-05-06 @ 08:24:50
Postat av: Carro

Är elton ridskole häst ? :)

2011-05-06 @ 22:00:32
Postat av: madde

Elton är bara fyra men förhoppningsvis kan han bli en trevlig skolhäst såsmåningom :)

2011-05-07 @ 16:52:41
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Carro

Okej :)

2011-05-07 @ 19:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0