Vårvindar!

Publicerat: 2011-03-22 Kl: 19:45:54 | I kategori: Allmänt

Idag har vi nästan blåst bort ute på Ekelund - men varmt har det varit :)
Ponnyerna verkar trivas bra också, Rokii blev glad då han förstod att Tiger var kvar då vi släppte ut dem på morgonen, de fick gå i "Björkhagen". Rangun blev glad över att få två söta ponnyer som granne då han går i hagen bredvid.

Sofia red hela morgonen och fm, hon hoppade Mille, Arrobell, Limit och Kolibri innan lunch. Jag fixade hästar och mockade i vårt lilla stall innan jag åkte för att lämna mamma och pappa vid tåget samt handla mat till Ekelund. Svindyrt för övrigt!! Galet i lilla Mariefred :S

Efter lunch startade vi med Poseidon som hade väldig fart i benen då Fia longerade, i början i höstas fick man ju lov att vara två stycken då vi longerade för att han överhuvudtaget skulle gå framåt. Sedan hängde jag på honom samtidgt som Sofia ledde runt och sedan satt jag även på honom - inte optimalt väder att hålla på de det låter en del i ridhuset när det blåser och hästarna blir ju överlag alltid lite mer taggade då det blåser.
Medans vi gjorde detta hade tjejerna tagit in Tiger och Rokii, jag hade glömt säga att de gärna äter på saker så ett grimmskaft har redan strukit med :P Låg i en hög med småtampar på golvet.. Fick mig ett gott skratt då jag såg bland kommentarerna till gårdagens inlägg att Tiger även smakat på Simsons fårskinnsludd!! hehe.. jag tror visst det är små tyranner som flyttat hit, Tigers täcke har iaf klarat första natten :)

Blev tyvärr inga bilder ifrån dagen så jag bjuder på en härlig sommarbild på mig & Helios!

Tiger fick starta med "invigning" i ridhuset och verkade tycka det var mycket spännande både han och Rokii tyckte väggarna var lite läskiga och ville inte gärna gå för nära dessa. Spegeln var också spännande - det var ju en snygging som tittade tillbaka på dem ;P
Tiger tog iaf allt med en väldig ro och jag fick honom iaf att springa ett par varv på en volt i något som kan liknas vid longering om ett par dagar så går han nog som ett spjut när han förstått vad det handlar om.
Rokii var lite mer spänd och tyckte det här med ridhus var ganska stort och märkligt, han hade betydligt mer energi än sin kompis och var då lite lättare att få att trava på en volt. Duktiga pojkar!

Efter detta hade jag först lektion för Emma på lilla Sixten, vi började passet med att jag red honom ca 5min - han är verkligen liten och spinkig :P Han var fin men går absolut inte "av sig själv" utan kräver massor av ridning - jobbigt för Emma. Hon fick sedan rida igenom båda programmen inför söndagens tävling, LC:2 & LB:1. Gick mycket bra och speciellt LC:2an var super. Så vi disskuterade lite hur hon ska lägga upp framridningen på söndag och jag påpekade att det är viktigt att hon inte rider fram för länge.

Direkt efter Emma hade jag lektion för Bella på hennes ponny Chanel och det gick mycket bra även här, Bella har blivit mycket stadigare i sin sitts och så har de hittat en liten dressyrsadel som hjälpt till en del :) Blir ju mycket lättare att rida dressyr i en dressyrsadel än i en hoppsadel.


Kram Madde 
Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Superdupersnygg header! :D



kram

2011-03-22 @ 19:59:53
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Emma K

Tackar! :) Och dom nya ponnisarna är supersöta även om Rokki gnäggade så att mina trumhinnor nästan spräcktes. ;)

2011-03-24 @ 10:16:00
URL: http://emmakjellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0