Jaha då var onsdagen avklarad!

Publicerat: 2011-03-23 Kl: 22:13:16 | I kategori: Allmänt

Äter rostad frökuse men stark vällagrad ost och världens goaste marmelad till "kvällsmat" - har inte lyckats lista ut vad det är för bär i den dock :s

Min grönt kort kurs höll på från 18'30 till nästan halv 9.. Innan detta mina härliga onsdagsbarn mellan 17'15-18'00.

Hmm vet inte var jag ska börja berätta om dagen, känner mig ganska tom i huvudet. Rangun fick iaf gå ut "runt sjön" tillsammans med Fia på Mille. Mille hade lerstänk över halva kroppen efter att ha sprungit bakom Rangun.
Jag började föresten dagen med The Ponnies! Rokii var först ut och idag fick de ha en sadel på också, insåg idag hur skönt och bra det vore med en longeringshall/volt (typ sådan som var i Tyskland) Jag byggde min egen "longervolt" med hjälp av några dressyrstaket - vilket skillnad det blev nu förstod pojkarna lite lättare att de skulle springa runt mig istället för att dra sig mot den öppna delen av volten. Superduktiga båda två, inte det bästa vädret att hålla på med unghästar i dag har det verkligen blåst så mycket att ja typ flugit iväg i min stora dunjacka.. Rokii har ju helt klart mest energi av dem och Tiger får man jaga på lite mer i början men sedan springer han så fint, de har även fått gå med en väldigt lös halsförlängare även kallad "gummisnodd" vid longeringen. Ska se om vi inte kan få till ett par bilder på dem imorgon kanske :)

Limit fick sig ett dressyrpass och han skötte sig mycket bra, han känns så himmla annorlunda och på ett sätt "enkel" i jämnförelse med de andra pojkarna - Rangun och särskilt Mille förstås. Prövade lite byten också, tänkte att jag nu ska köra hårt med dem ett par veckor innan det är tävling igen för då ska vi inte rida några program med byten så då gäller det att finslipa förvända istället så att han INTE byter :P
Han byter som allra bäst då det inte är planerat :S Typiskt..

Hade även lektion för Åsa på Lady, gick super och hon fick verkligen RIDA! Mycket fin häst men kräver sin ryttare kan man säga, ett sto som testar en del för att slippa :P

Vår fina ridskolehäst Athos då han vann Distriktsmästerskapet för lektionsryttare på stor häst tillsammans med Emma Åkesson.

Nu ska jag strax hoppa in en sväng genom duschen sedan är det sängen som gäller!

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Ebba

Grönt kort kursen var jätteroligt!!

2011-03-24 @ 07:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0