Ny vecka

Publicerat: 2011-07-25 Kl: 20:11:12 | I kategori: Allmänt

Jag måste säga att det verkligen är perfekt "ridväder" nu.. Lite svalare med en del moln för solen, är så sjukt jobbigt att rida i tryckande hetta och stekande sol.

Red först Rangun på morgonen, blev ett ganska tufft pass med mycket galopparbete i ridhuset, vi avslutade med att rida igenom St: George programet. Först lite problem med seriebytena, han blev för långsam i sin reaktion så det fick bli korta och snabba tempoväxlingar för att få ihop honom och igång bakbenen. Sedan blev seriebytena alldeles vingliga på diagonalen och så kan vi INTE ha det, vi vill ha raka och luftiga byten - det gäller bara att få till fullt fokus på oss båda när det väl gäller :)
På Arphus tidigare i år - jag saknar Pethers hjälp :/ Mamma har jagat honom ett tag nu men som vanligt med Pether är han ibland (eller oftast) väldigt svår att få tag på..

Efter min stora prins var det dags för den lilla prinsen - Rocco! Min syssling är på Ekelund ett par dagar och jag tänkte först att det kunde ju vara prefekt om hon kunde fota mig & Rocco men så kände jag att inte idag, då det verkligen inte gått så bra  våra senaste pass :/ Jag är ju mycket väl medveten om att det inte är en vanlig häst jag skaffat mig utan en Ferrari och att en sådan typ av häst ofta kräver mycket mer - Perfektion!
Han är mycket känslig, speciellt i munnen samtidigt som han är så himmla snabb att ta tillfället i akt att "hugga" så fort jag inte är med. Jag får absolut inte bli kvar eller stark i handen utan det är benen och sätet som måste bli superaktivt och såklart snabb som blixten.

Jag måste ha reagerat INNAN han fallit ur ramen. Den här hästen kommer förutom att vara en stor prövning för mig ge mig en enorm (förhoppningsvis) utveckling i min ridning. Jag tror iaf väldigt mycket på honom och han har absolut kapacitet för de abslout högsta klasserna.

Bild ifrån första ridpasset..
Eftersom han nu gick så bra idag så kan jag nog se till att Charlotte kan ta lite bilder imorgon ändå! :D Jag vill ju att ni ska få se honom ifrån hans bästa sida - även om det är mycket nyttigt att se både och :P

På em roade vi oss med att flytta lektionsvalackarna till en ny beteshage då de nu ätit upp allt och lite till i den de gått i tills idag - men de är verkligen feta, speciellt Athos! Pappa har även skott tre av dem, Karaat, Barris & Gordon..

Tog även in Navange & Elton en stund på em för att tvätta Navanges man och svans.. Navange har verkligen "krallat" på sig och måste gått upp ca 30-40kg.. Elton har också gått upp i vikt MEN han behövde det INTE - lilla tjockisen, jag måste sätta igång honom igen nu så han tränar bort kulan :)


Runda & goá pojkar!


"Köttbullen Elton"


Visst har det hänt en del sedan han kom?

Så här såg han ut under ryttare (Maria) i början..

Första dagen i boxen - vilket skelett!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0