Lite annorlunda dag..

Publicerat: 2011-07-19 Kl: 22:42:13 | I kategori: Allmänt

Startade som vanligt med att rida mina prinsar. Rocco först ut för ett dressyrpass på utebanan, mamma kom förbi efter en stund och jag bad henne (gjorde det redan igår men då slingrade hon sig ur) att sitta upp och prova då jag inte får det att fungera i högervarvet där han biter sig fast i bettet.
Satt upp igen efter att hon ridit några minuter och det var super att jag fick upp henne på honom så hon kunde känna vad jag känner. Man ser en sak när man står på marken men känslan ovanpå kan vara helt annorlunda. Nu gick det SÅ mycket bättre och vi kom fram till att han gör detta pga att han är så extremt känslig i munnen, svårt eftersom det gått så bra i vänster varvet :/

Nu är det ridning med "Kyra -kontakt" som jag kallar det :) mycket mjukt och löst stöd - han går som en dröm!!! Jag har iaf tagit bort min anmälan ifrån Gripentävlingen som är om ca två veckor då jag verkligen vill ha de bästa förutsättningarna innan första start. kan ju hända massor på de dagar fram till dess och skulle det vara så kan jag säkert hoppa in i någon klass ändå då det nu har försvunnit massa anmälningar när det börjar närma sig sista anm.dag.


Bild från första passet - ska se om jag kan få Fia att ta lite pics och ev filma imorgon, har dock slarvat bort  min kamera laddare :/

Sedan Ranguns tur i ridhuset, han har nu haft "dressyrvila" i 8 dagar och kändes lite smått stel faktiskt. Han känns nu som en gammal läromästare eftersom han faktiskt kan  väldigt mycket nu och gör många rörelser väldigt stadigt :) Min fina fina häst! Lite skillnad mot att sitta på den lille sprätten Rocco.. Tänk att jag haft Rangun i hela fyra år nu, han var också fem då vi köpte honom..

Nästa vecka ska han få följa med till Monica för en genomgång även han tillsammans med Navange.

Sedan har resten av dagen spenderats med att skura badkar och fylla nytt vatten till beteshästarna och på em även lite vedkapning (!) Ja själva kapningen stod far för, jag hjälpte till att släpa fram själva veden :) Efter detta for jag snabbt iväg till Aspö utanför Strängnäs för att hämta massa hästprylar vi fått köpa av bekanta då de inte har kvar några hästar. Jag har efter det varit ute på Vansö där jag träffat tre gamla klasskompisar ifrån grundskolan, mycket trevligt!!  Därav det sena inlägget :)

Tänkte försöka med ngt nytt här i bloggen...Får se om jag får någon respons om det är uppskattat eller ej..

Dagens fråga? kan det vara något? Kommer nog inte bli en fråga varje dag men ett par ggr i veckan iaf :)

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Helena

Hej,



Ni är alltid duktiga och lägger ut mycket bilder. Kan ni inte lägga ut bild på Zephyros mamma och pappa, vore kul att spara:-)



mvh

Helena

2011-07-20 @ 19:59:53
Postat av: louise

det vore kul med "Dagens fråga" ;;;)))

2011-07-20 @ 20:19:15
Postat av: Madde

Lite bilder på Zephyros föräldrar kan vi absolut ordna :)

2011-07-20 @ 20:38:07
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0