Gahh!

Publicerat: 2011-01-24 Kl: 21:27:51 | I kategori: Allmänt

Ja dagen vart väl kanske inte vad man tänkt sig - som vanligt när man har det här livet --- HÄSTAR!

Hur kan man inte gilla dessa underbara stora varelser? Här Wega och Emma Å i full galopp på utebanan vid förra årets sommaravslutning :)

Får väl börja med att be om ursäkt angående hemsidan jag skrev om igår att den skulle fungera idag.. Tyvärr vart det ingen tid att fixa detta, men imorrn ska det nog bli ordning!! Håll ut :)

Det är många läsare som kommenterar vår fina header och det var ju inte alltför länge sedan jag skrev om vilka hästar och ryttare den innehöll. Tjejen som hjälpt mig med att göra den heter Erika och har sin ponny uppstallad hos oss.. Du kan hitta tull hennes blogg här:
ettahnia.blogg.se

Erika och vår fina ridskoleponny Karaat!

Imorse kom alltså Tove Björksten, tidigare jobbat på Strömsholm Hästsjukhus, för att besiktiga Lindsey. Vi var alla lite små nervösa innan men det var absolut inga problem alls :D Happy happy happy.. Gissar iof att hennes nya ägare är ännu mer HAPPY! Hehe hursomhelst så känns det kanonbra att de köper henne för det har verkligen gått super båda gångerna de provridit och de verkar vettiga och framför allt - DE KOMMER ATT TA HJÄLP :)
Alltför många köper häst/ponny och sedan tror att de kan allt och bara rider runt på egen hand osv..
Hon åker dock inte riktigt ännu då de inte får tillgång till stallplats fören tidigast 1 februari så ni som tycker extra mycket om vår fina Lindsey har gott om tid att säga hej då innan hon åker.

Jag hann, förutom stalljobb, med att rida Demeter på fm och hon var kanonfin! Så himmla härlig häst och snäll. Ska se om jag inte kan få upp mamma på henne då jag tror hon kan komma tt gilla henne plus att det är en alldeles lagom storlek! Mätte henne idag - ca 163cm, högre än vad jag trodde. Hon har även fått promenera över skrittbandet ett par gånger utan större problem så snart går hon nog på det själv :)

Jag och Demeter i våras..

Sedan vart det lunch och pappa for återigen iväg till Kauko med Fias nya häst Golden Kolibri för återbesök. Jag och mamma red Mille och Arrobell i ridhuset. Mille var super ifrån första stund idag, hoppas att detta kan hålla i sig för det är skittrist att bråka med honom.. Lyckades få upp mamma några varv också och hon var nästan lite mållös tror jag. Hon tyckte han var kanonfin i munnen och så mjuk och alldeles alldeles SUPERFIN!! :D Äntligen börjar allt jobb ge resultat! Hon har ju inte suttit på honom sedan typ i sommras tror jag..

Efter detta så hade jag lektion för Åsa på Lady, hon ska nu rida två dagar i veckan för mig. Idag startade fritisridningen igen, ett samarbete med Mariefreds skola, och det är Sofia som ska ha hand om detta men hon kändes sig fortfarande inte helt kry så mamma fick starta upp medans jag red Rangun. han var fin och jag bestämde mig för att ha lite miljöträning så då det var dags att ta av sig dunjackan så la jag den på marken strax innanför C, Vilket han inte uppskattade :S men mycket nyttigt!! Bra att hitta på lite sådant annars blir ryttaren helt paralyserad då man kommer på t ex en tävlinsgplats och det ionte fungerar för att de är rädda för något. Så det är bra att träna på dessa situationer på hemmaplan.

Jag avslutade sedan fritisbarnen och körde strax därefter igång mina nybörjarbarn som börjat på måndagar mellan 17-18. Idag fick de trava för första gången och de sken som små solar :D

När det sedan var dags att fara hemmåt var min lilla bil inte sig själv så pappa fick ta en titt och han drog åt lite här och lite där samt fyllde på lite olja sedan lät bilen som den ska igen!! TACK PAPPA - du är BÄST!

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Erika

Åh tack :D Vi får ta lite nya fräscha bilder nu i vår och så kan jag fixa en ny :)

2011-01-24 @ 21:36:23
URL: http://ettahnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0