Roligt att blogga!

Publicerat: 2011-02-09 Kl: 20:50:24 | I kategori: Allmänt

Gud va mycket roligare det är att skriva när man får så mycket respons på det man skriver!! :D Verkligen kul med så många härliga kommentarer och åsikter i inlägget om Grappan :) Jättekul och ska bli spännande att se hur Ebba reder ut henne på lördag då jag bestämt att hon måste prova henne.. Finns ju massa olika fina ponnyer för Ebba att tävla i laget ju!

Haha!! Fia - vad gillar du din pålle i neonrosa, och lila schabrak :P Detta är resultatet av att Amanda V fick göra iordning honom när mamma skulle rida.. Galet fult med rosa på en fux!

Busunge! Söta lilla Linnea på läktaren i lördags.. Hon är dotter till Nina som har Carezza i stallet.

Åh vad det är roligt med nöjda elever..
Denna fina teckning på mig och Mille fick jag av Emma K :) Tack EMMA!

Jag har ju också planer på att starta en egen liten "specialgrupp" för max fyra elever. I dagsläget har jag två tjejer klara, Ebba & Emma, pratade också men en annan tjej i stallet idag med egen ponny. Får se om hon kan vara intresserad :) Sedan finns alltså en plats kvar, om hon vill vara med. Jag har tänkt att starta på prov i en månad och tycker tjejerna sedan att det är kul så blir det nog fortsättning. Planen är att passet ska vara på måndagar 18-19 eller 19-20. Detta betyder alltså att det kommer att vara dubbla lektioner under en timme på måndagar. Vill inte ha det för sent då tjejerna fortfarande är ganska unga och har skola dagen efter, Ebba bor ju dessutom i Strängnäs. :P Är DU intresserad av att rida i min dressyrgrupp? Kontakta mig!

Jimmy tittade på en väldans massa hästar och sadlar, han kom fram till att (precis som jag trodde) båda sadlarna låg perfekt på Rangun. Alltså både hans egna Cobra och Milles nya Cobra. Däremot så är Ranguns en 17,5 tum medans Milles är 17 så det kan ju vara en av anledningarna till att jag tycker den känns stor. Limits bruna Cobra sadel låg inte alls bra utan han ska nu ha samma sadel som Arrobell, en svart Jaguar med vattenbuffelskinn. Nu har vi alltså 2 sadlar "över". Dessa kommer vi dock inte att sälja då de är helt underbara och ganska dyra, rätt som det är har vi en ny häst de passar på eller så har hästarna ändrat sig i muskler osv så de passar igen.

Åsa har nu också köpt en ny sadel till fina Lady, vart en supersnygg och skön lite ljusare brun Jaguar. Passar så fint mot hennes mörkgrå färg också :P Jag som gillar att matcha!! hehe

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Emma K

Tyvär blev inte bilden så bra men det var min första bild på åratal typ. ;)

2011-02-09 @ 21:18:06
URL: http://emmakjellin.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja tyckte den var fin Emma!

2011-02-09 @ 22:17:52
Postat av: Emma K

;D

2011-02-10 @ 06:22:02
URL: http://emmakjellin.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej han passar inte i rosa!! saaa nu maste jag fixa ett svart trans till limpan??? :/

2011-02-10 @ 15:13:01
Postat av: Nina

Linnea tyckte det var superkul att få vara med på bild!!!! Hon skulle titta många gånger på bilden :-)

2011-02-10 @ 19:23:01
Postat av: Anonym

Ja vi har säkert något gammalt svart träns ligger

:-D måste han ha nytt,Kändes stor skillnad i annan sadel idag.

2011-02-10 @ 20:45:13
Postat av: sofia

nagot gammalt??????? det vill inte limpan ha!! han vill ha bling bling

2011-02-11 @ 14:44:21
Postat av: amanda

hahaha sluta klaga det var väl du som förslog rosa om jag inteminns fel?

2011-02-12 @ 16:47:45
Postat av: Madde

Näe Amanda ja sa - Inte rosa! haha :P

2011-02-12 @ 20:25:37
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0