Roadtrip med far!

Publicerat: 2011-02-22 Kl: 20:51:35 | I kategori: Allmänt

Ja är ganska nyss hemkommen ifrån en kvällstrip med käre far till Julita för att verka våra 2års ston som står där på lösdrift under vintern. Jag hade med mig kameran men den blev såklart kvar i bilen, för er som är nyfikna på hur de ser ut för tillfället så har Madde som äger gården en blogg där ni kan klicka in och kika på nya bilder på våra fina ston..
http://hellmans.eu/blogg.html

Bell's Hera som liten fölis.. Foto: Erika Torrång

Hera var iaf väldans stor, absolut 1,70m kom vi fram till - hoppas hon inte växer mer nu. Å andra sidan är hon väldigt snäll och beskedlig så hon blir n og inga större problem att rida in. Thaleia däremot är en riktigt gangster, vilket hon alltid varit. Hon är väl nästan 1dm lägre skulle jag gissa. Båda verkar iaf ha det kanon där med mycket mat och hästkompisar.

På morgonen var jag först och handlade mat till gymnasiet, de har ju inte sportlov fören nästa vecka. Sedan red jag och Sofia ut på våra "galenpannor" Mille och Limit men jag var riktigt förvånad över hur bra de skötte sig.. Har inte blivit så mytcket ut p ga vädret och att jag inte direkt haft någon att rida ut med då Sofia var på semester.. Runt sjön blev det med mycket galopp i vintersolen :)

Mille fick igår äntligen en ny vattenkop med "flottör" - vattnet fylls på av sig själv då hästen dricker. Vi köpte en ny för att se om vi kan få stopp på hans blöta bädd i boxen, han leker med vattenkoppen och fyller den så det blir utspänning och det forsar över kanten samtidigt som han dricker plus att han blötte vart enda höstrå innan han åt det. Jag har ju fått köra ut typ en kärra med blöt halm varenda dag pga detta. Pappa satte in den nya igår och vad tror ni Mille gillade detta??
Jo han blev livrädd för den och kastade sig i boxen bara genom att titta på den, även fast jag fyllde den med morötter så vågade han inte dricka. Först idag på em så drack han för första gången, men det låter ju lite då vattnet fylls på vilket han tycker är döläskigt! Jag tycker ändå att det låter mindre än om den gamla vattenkoppen..
En sån här har han nu fått..
Jag har även ridit Lady på fm innan jag lagade lunch och sedan dags för programridning för Gunilla Å.. jag skulle rida först kl.13, men mamma hade lite hjärnsläpp då hon har mycket att tänka påså hon hade missat att ända tiden som från början var bestämt kl.14 så jag valde att rida igenom programet själv så det inte skulle bli alltför försenat.. Amanda V filmade, ska kolla hur den blev om ni kanske kan få se.. han var nämnligen galet rädd för "värmehörnan" där det nu var framlagt filtar till Gunilla och skrivaren, så vi hade lite problem där plus att dressyrstaketen var farliga.. Han vill ha staket hela vägen utmed kortsidan och nu hade vi bara ett i varje "hörn" för att det skulle gå lättare för dem som red fram - detta gillar inte Rangun så han blev lite spänd även på den övre kortsidan.. Fick ändå till en del fina grejjer :)
Amanda och Freja knäppte lite bilder också..

Jag tittar i vår enda spegel för att se hur han ser ut..
Sluta på medellinjen.. Ngt rak blev den :S
Galopp
Fin halt
Färdig för idag..

Mamma och Arrobell -ser ut som att någon behöver friseras lite va?? Han ser ut som ett lejon..

Jag hann även rida några varv på Nejlika innan vi sedan åkte till Julita. Hon är riktigt fin när man får fart på henne..

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är gymnasiet för projekt? Jag skulle gärna läsa ett inlägg där ni berättade lite om det :)

2011-02-22 @ 22:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0