Ridning igen :)

Publicerat: 2011-02-15 Kl: 19:43:27 | I kategori: Allmänt

Ja idag har jag ridit igen efter min förskylning (låter ju så mesigt med förskylning) men men.. Startade dagen med att handla till gymnasiet på Ica sedan hann jag precis rida Mille i ridhuset, han var mjuk och fin, innan det var dags för Lady kl.10.. Fick rida i hennes nya fina sadel idag och vi tränade mycket på övergångar, som vanligt, och förvänd galopp.. Började med att vända över ridbanan ooch fortsätta i förvänd, sedan fattade jag förvänd på kvartslinjen vilket hon först tyckte var lite svårt och jobbigt - hon ville hellre fatta "rätt" galopp.. jag avslutade med att göra fattningar till förvänd på en 20m volt.. Fina Lady :)
Lady Ash.. Stella och Åsas fina ponny

Efter ridningen blev det matlagning inna jag sedan hoppade upp på nästa häst - Rangun. Han var väldigt fin, som vanligt då han vilat ett par dagar, han var dock lite rädd för det mesta då jag började.. Trist att det inte finns så mycket tävlingar så vi kan få ut och visa upp oss.. Verkligen jättedåligt med tävlingar och de som finns är typ bara MsvC klasser.. Rangun vill jag ju rida MsvB på och Mille kan väl visserligen gå MsvC men jag skulle vilja komma igång och faktiskt rida några fler LA innan.. För honom/oss handlar det egentligen mest om att komma ut och få rutin..

Katrineholms RF

Efter Ranguns pass ställde jag honom på skritten och gick för att ha två privatlektioner.. Först ut var Emma på sin C-ponny som idag fick testa på flera av mina metoder :P Jag satte fast stigbyglen med en rem i sadelgjorden för att hon inte ska dra upp och bak skänkeln för mycket då hon driver.. Idag fick hon iaf ha sporrar igen, Emma har varit jätteflitig med att tänka på att ha tårna rakt framåt så jag tyckte nog att hon kunde få ha sporrarna detta passet.. Mot slutet av passet bytte jag till "Ebbas tyglar", de avklippta och tog även Emmas spö.. Stackarn vad hon fick rida - men fin blev ponnyn så det kunde det väl vara värt.
Och vem har sagt att det skulle vara lätt att rida??

Efter Emma hade jag sedan en "ny" elev (Isabella "Bella" har ju stått i stallet och så jättelänge men det är första privatlektionen för just mig). Hon red på sin egna ponny Coco Chanel, C-ponny, en ponny som ifrån början då de köpte henne var väldigt het "en hoppeponny". Bella red henne riktigt bra idag och jag gav henne lite tips och övningar på hur hon ska tänka och rida sin lilla ponny.. Idag tränade vi på stora mittvolten med de oändliga övergångarna och hon fick träna på att flytta henne och forma runt innerskänkeln.. :)

Hittade en fin bild på Chanel och Bella på mamma Carinas Fb :) Tur att Facebook finns..

Imorgon ska mamma på hoppkurs för Jens Fredricsson på Strömsholm, tyvärr till fots då vi har sjuka hästar, så då är det jag och syster som har hand om gymnasietjejerna. De ska rida program för mig bland annat..

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Emma K

Jag tyckte bara det var bra att jag fick jobba. :D

2011-02-16 @ 17:35:03
URL: http://emmakjellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0