Värmen är tillbaks!

Publicerat: 2011-08-18 Kl: 20:58:11 | I kategori: Allmänt

Idag har det verkligen varit kanonvarmt! Härligt förutom att det blir väldigt svettigt på hästryggen :P Har ridit en del pållar, först ut var Memo (Petra & Birgittas häst) sedan följde Rangun som jag även lyckades få upp mamma på :) Rocco, Navange och till sist Poseidon. Christina hoppade lille Elton på utebanan vilket gick bra, tredje gången han går över bommar/hinder under ryttare.

Navange måste jag återigen få berömma :P kanonfin och kan nu riktigt sätta sig i galoppen, framförallt högergaloppen är så himmla fin! Det blir ridning imorgon också sedan ska han få en välbehövlig vila lör/sön.

Idag har Sveriges två sista ryttare ridit i EM-laget och vi tog oss med god marginal till OS, vilket var ett viktigt mål för dressyrlaget. I laget red, för er som inte följt med, igår Rose M på Bocielli och Cecilia K på Lennox. Idag red Tinne W-S på Favourit samt Patrik K på Scandic. Laget slutade på fjärde plats och vann gjorde uppstickaren Storbrittanien som har tagit ett enormt kliv upp på dressyrtronen, tvåa och trea blev de tidigare toppnationerna Tyskland och Holland. Måste känts lite snopet för dem :P


"Lagankare" ett och två! Patrik & Tinne
Nu hoppas vi på fortsatt framgång i det indviduella som fortsätter lördag och final på söndag :)

HEJJA SVERIGE!!

Vore ju grymt kul att få se en sån här tävling live på plats nån gång och tittade faktiskt på biljetter till OS i London nästa år men de sålde ju slut på typ nolltid och var såklart ganska dyra :/ London är ju ändå ganska nära.

Jag la igårkväll ut annons på Poseidon på hästnet och fick faktiskt ett samtal idag från en intresserad - kul! Hoppas vi hittar ett bra hem till vår fina lilla häst.

Eftersom jag hade världens bästa Christina till hjälp idag gick ju allt lite fortare och jag kunde äntligen komma iväg och hinna till en ridsportsbutik innan stängning.. Blev dock på håret då det var vägarbete och låånga köer för att komma fram. Hittade iaf tre par som jag prövade, alla tre satt bra men blev såklart kär i de dyraste (suprize - va e de med mig som alltid hamnar i den sittsen?) Skilde dock inte "jättemycket" typ 4/500kr.. Gissa vilka det blev?? Jaja hursomhelst så är de "to die for" - grymt snygga! Ganska säker på att Ange i stallet har ett par i marin, jag har nu svarta :)

En liten detaljbild ja hittade på google..

Kram Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0