Frågan

Publicerat: 2011-08-18 Kl: 21:10:53 | I kategori: Dagens Fråga



Det disskuteras en del och har även blivit en del ändringar vad gäller ryttarens klädsel vid tävling och då framför allt inom dressyren där en del anser hatt och frack som gamalmodigt osv, att dressyren måste förnyas.. Detta har lett till "lösare regler" vad gäller utfomningen och färgen på just fracken.

Vad tycker ni om klädseln vid tävling?


Jag och Helios vid en MsvB tävling (då var det fortfarande tillåtet att bära hatt i denna klass)

Tyvärr har jag ingen bra bild på mig i hatt och frack så jag hittade denna på Jan Brink och Chirlon 870

Själv tycker jag om den "gamla" fracken, snyggt och stilrent!

M
Kommentarer
Postat av: kerstin

Jag tycker att det är bra att klädseln moderniseras. Ska vår sport bli sedd som just en sport tror jag det är bra att man lättar upp reglementet just kring klädseln. Fast klart ändå att det ser tjusigt ut med hatt o frack :)

2011-08-19 @ 20:57:41
Postat av: Emilia

Vet inte om det är nödvändigt med just frack... Men tycker helt klart att hatt förstärker intrycket i de högre klasserna. Ser prydligt ut :)

Fast jag vet inte om det är så smart att rida utan hjälm även fast det är stillsam dressyr. Men men.

2011-08-20 @ 00:23:31
Postat av: Christina

tycker det är snyggt med de klassiska, men samtidigt är det alltid när det kommer nya saker som är snygga! Men inte alltid det förnyas till det bättre :S

2011-08-20 @ 20:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0