That's the feeling!

Publicerat: 2011-04-04 Kl: 21:22:27 | I kategori: Allmänt

Idag bytte jag och Fia häst då vi red Rangun och Kolibri, jag känner mig verkligen helt "lost" på Rangun och allt känns ganska dåligt.. Fia satt upp och tyckte inte heller att han var som då hon red för några veckor sedan.. Jag fick hoppa upp på Kolibri, har inte ridit henne sedan strax efter att hon köptes. Fia har gjort ett bra jobb och det var stor skillnad på henne - SÅ ska en häst kännas!! Med mycket egen motor - man ska behöva hålla tillbaks - inte sitta och driva varje rörelse.. Jättefin häst men en del jobb kvar, hon blri snabbt trött när hon jobbar rätt också..

Fia & Kolibri vid provridning i Ockelbo

Jag startade dagen med "småpojkarna". Rockii tömkördes och sedan provade jag faktiskt att longera några varv och det gick kanon :) Därefter satt jag upp och red i både skritt och trav!! Tiger longerades och sedan red jag honom på samma sätt.. DUKTIGA!!

Gaia & Poseidon fick båda lösgaloppera på utebanan, inspända - bra för att stärka ryggen bland annat..
Imorgon kommer det en ny spekulant på Gaia och även på torsdag - hoppas nu vi kan hitta ett bra hem..

Limit fick sig ett dressyrpass och skötte sig bra.. På fredag är det programridning för Kicki Klingspor på Ekelund. Då ska jag rida både Rangun  och Limit.
Båda mina måndagsgrupper skötte sig mycket bra och dressyrgruppen fick träna på lite skolor utmed långsidorna..

Glömde ju bilderna på Fia & Mille ifrån lördagens hopptävling igår.. Här kommer de iaf!

4:e plats! Maria G var hästskötare..

Snyggingen!

Kram Madde

Kommentarer
Postat av: Anonym

Madde simsons granne din lille ponny försökte döda sitt täcke som han stod med i munnen o krafsa på med frambenen.

jag la på det en gång men han klädde av sig igen lika fort då hängde jag upp den utanför boxen istället // Sofia

2011-04-04 @ 22:18:10
Postat av: Madde

Tiger! Misstänktenästan att han skulle det då han verkade lite sugen då jag satte på det, men med det andra tjocka täcket han hade var han ju så duktig - det fick minnsan sitta på. Knäppisponny - idag blir det "antibit" spray!!

2011-04-05 @ 06:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0