Nu har sötnosarna åkt hem..

Publicerat: 2011-04-26 Kl: 20:31:55 | I kategori: Allmänt

Idag åkte Tiger och Rockii hem till Hofsta igen.. Lite tomt blir det nog allt - men finns ju som tur är sjukt många hästar att hinna med ändå om dagarna.

Startade dagen med att handla till gymnasiet som är här denna veckan och sedan körde jag direkt igång mitt halvdagsläger som höll på mellan kl.9'30-12'00.. de fick börja med att rida och vi hade hela ridhuset för oss själva :)
Några red barbacka. Här kommer lite bilder på de som var med :)

Ulrica & Gent på väg in efter ridlektionen..
Claudia & Barris och längst bak Cassi med Jazza..
Claudia & Barris på väg in i stallet
Älskar blommor!! Dessa står fint utanför stallet :)
Alicia & Karaat

Efter ridingen fick tjejerna mocka åt sin "egna" häst..
Alicia mockar till Karaat..

Sedan fick tjejerna har teori då jag valde att ha med Tiger och förklara och visa hur man gör med en unghäst ifrån början och de verkade vara uppskattat.. Inridningsfasen är ju en mycket viktig del in hästens liv och den är ju väldigt avgörande i hur hästen kommer att fungera under ryttare i framtiden..

Vi pratade och disskuterade under iorninggörandet av ponnyn sedan longerade jag och till sist red en stund på utebanan. Därefter var det persedelvård innan avslut :)

Emma K's lilla toypudel Milo ( vet inte om han stavas så)

Buffy jagade råttor i sadelkammaren!! Vi har ju fått in "bigsize" råttor efter/under vintern och Ross o Buffy har faktiskt varit flitiga och tagit hela fyra stycken änsåläge.. Jättebra syssla för Ross som nu faktsikt kan gå lös en del på dagarna utan att springa till skogs :)

Efter lunch hade jag foderteori för tre av gymnasietjejerna innan vi sedan tog in Rockii & Tiger för att borsta och så visade jag knoppning och benlindning på Rockii, de fick sedan träna på att linda "Nisses" ben. Red honom då Ann & Stephanie kom för att hämta dem & tänkte att jag kunde göra honom lite extra fin! Han var superduktig och gick kanonbra!! Ann filmade och Staphanie tog en hel drös med kort - ska be dem skicka några av korten iaf - kanske även en filmsnutt går att ordna :) Så ni får se hur fin han blivit.

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0