Ny häst! Härlig känsla :D

Publicerat: 2010-09-09 Kl: 21:02:40 | I kategori: Allmänt

Ja inte bokstavligt talat ny häst.. Men det var den känslan jag fick när jag red fina Millet idag :D Jag satte på Ranguns kandar, ja jag fick självklart göra det större :P , och han gick verkligen som en klocka. Både Fia & mamma såg den enorma skillnad som vart och själv kändes det som att åka runt på små rosa moln.. Superfin! Jag anser ju egentligen att han inte är stark nog att bära upp kandaret men där hade juag alltså helt fel så nu kommer det att bi lite mer ridning med kandar, dock inte hela tiden eftersom jag har tävlinga inplanerade där det endast är tillåtet att rida på träns. Han är visserligen inte stark nog att gå en "kandarklass". Jag kommer nog att rida lite varannat pass kan jag tänka mig..

Jag började morgonen med att rida Lady Ash och hon var verkligen superfin, gick som en klocka så det är verkligen en kalashäst de hittat Åsa och Stella, imorgon är det dags för Åsa att rida lektion för mig 8'30.
Efter lunch red jag och syster ut en sväng på stubbåkern med Rangun och Leo 2,5 varv senare var Leo helt slut och vi gick hem, Leo fick avsluta på skritten och Rangun fick gå lite dressyr.. jag jobbade vidare på galoppen - det tar aldrig slut.

Sen började jag att plocka ihop massa grejjer som ska sälja på loppis som vi bestämt oss för att ha den 25/9 en lördag. Vi har så mycket saker vi inte använder och behöver.. Mycket ponnytäcken och liknade och ja o syster har ju inte ponny längre så nu ska allt väck!

Innan jag sen avslutade dagen och åkte hem så hade jag en privatlektion 1h för Ebba, hon brukar ju rida på helgen men jag har planer på att inte vara i stallet denna helgen så då vart det idag. Idag red hon sin medryttarhäst Coco Chanel en småvild hoppeponny.. :S Ebba red dock RUSKIGT bra idag och jag har aldrig sett den ponnyn gå så super som hon gjorde med Ebba idag..  Jätteduktigt Ebba!



Back in the days :D Fia på Ceasar och jag i vagnen..

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0