Höst i luften

Publicerat: 2010-09-15 Kl: 23:00:41 | I kategori: Allmänt

Hejsan,

Då är två gymnasiedagar över igen. Undrar när alla ska vara friska. Det är ju intensiva dagar så är man sjuk en vecka så missar man en hel del.
Det vi arbetar med nu är unghästens utbildning. Kul ämne och högaktuellt då vi snart kommer att fortsätta utbildningen av Demeter och Poseidon. Roligt med en 3,5 åring och en 2,5 åring.
Hoppas Madde tar några kort här framöver våra 1,5 åringar är så fina..............Härligt med så fina unghästar.

Imorgon är det programridning på programmet - Gunilla kommer. På em ska jag ta en stund ledigt och plocka svamp. Det är nog den enda fritidssysselsättning jag har men så underbart. Älskar skogen!
På fredag så är det klubbhoppning - första tävlingen för säsongen.
På lördag måste jag skaffa ersättare Carina L har mina två första grupper (är ju en del av hennes gamla elever som hon saknar) min sista grupp har jag däremot senarelagt till 15 då jag är lagledare för div II laget som rider första omgången på Gripen.
Nu rider vi järnet! Själv ska jag starta Uranos en klass när jag ändå ska dit så han är startad om någon blir skadad. Ska bli kul.
Idag har jag ridit intervallträning på Arro Bell. Bra för att träna upp styrka och kondis. Mkt bättre att rida intervaller än att galopppera långa sträckor.
När klassen åkt hem red jag en stund på Jolita och när det var dags för kvällslektionerna så ville min första grupp rida ut. Vilket jag nappade på så fick det bli Nisse. Härligt att rida starx innan solen går ner, men jag skulle inte vilja rida där i mörker oj vad mkt grisar-vildsvin det är på Histaskogen......de har värsta gyttjehålet i skogen.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0