Han tycker om mig! :D

Publicerat: 2010-09-15 Kl: 13:12:14 | I kategori: Allmänt

Ja tänka sig att Milleprinsen tycker så mycket om mig :) Sofia berättade att igår när hon var med och hoppade för Erik och jag kom in i den andra delen av ridhuset för att ha lektion för Stella så började han titta efter mig när han hörde min röst och sen försökte han gå ner till den andra delen :) Vad glad jag vart när hon berättade det imorse! Ännu ett bevis på att man blir inte hästens bästa vän genom att skämma bort den och låta den göra som den vill. Jag måste ju ändå medge att jag oftast är väldigt tuff på honom när jag rider och även när jag sköter om honom, det är väldigt viktigt att hästen vet "sin plats" och att den är införståd med att det är människan som är ledare.
En häst som inte tränats inom den "ramen" blir svårhanterad inte bara på marken utan också vid ridning och kan till slut leda till att den blir rent av farlig att handskas med. Hästar är stora djur och väger många gånger med än de som hanterar dem, det är livsfarligt att "gulla" för mycket med sin häst, självklart ska hästen belönas och man ska tydligt tala om för den då den gjort rätt - det får dock inte gå till överdrift.
Den här typem av problem ser man väldigt ofta idag och det handlar egentligen bara om okunskap. Som ryttare, hästägare eller tränare så har man ett enormt ansvar att lära sig så mycket man bara kan om hästen för att hästhållningen ska bli så säker och givande som möjligt.

Jag och syster började morgonen med att skritta ut en sväng på Miran och jag på Rangun, i regnet ;S. Sen hämtade jag in Mille och Leo så red vi dem runt sjön - perfekt nu när det regnat så mycket då är vägen relativt mjuk att rida på.

Nu ska jag fixa lite på datorn bla beställa material för att börja bygga på den nya hemsidan till ridskolan, sen blir det lektion för barnen mellan 17-18 och direkt efter det iväg till Strängnäs för att ha privatlektion för Tilda.

På lördag rider vi första omgången i div II allsv. Då hoppas vi kunna hålla lika hög status som vårens div I lag oavn : Josefin - Saphir, Ann - Don Negro, Sofia - Arrobell och jag på Rangun..

I div II laget ingår Maria G på Lille Castor, Amanda V på Swarovski, Sofia på Limit, jag på Mille och mamma är reserv på ridskolehästen Uranos. Tävlingen rids i LA:3

 


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0