Stolpe ut..

Publicerat: 2010-10-17 Kl: 18:35:17 | I kategori: Allmänt

Eller vad är det man brukar säga?
Ja vi lyckades tyvär inte knipa någon lagplacering idag heller :( Lite trist men jag tror att alla ändå är relativt nöjda med sina insattser då alla i laget debuterade i LA:4 idag. Maria på "Lillen" lär nog vara mest nöjd då hon lyckades rida ihop till placering både i förklassen, LA:3 och 4:e plats, och i lagklassen där hon vart 5:a :D
Tror det var både bra och dåligt att Mille kändes så grymt fin igår för det vart att jag satt och tänkte på den känslan hela tiden utan att riktigt hitta den.. Men han skötte sig bra jag hade tre stora missar, först galoppinslag i första mellantraven och sen vart det lite strul i första galoppvolten då han slog emot skänkeln och så fick jag ett omslag i förvända.. Annars tycker jag att han jobbade på bra och jag försökte verkligen att rida ut halsen och inte få för mycket i handen genom hela programmet.. Däremot så fick jag då kommentarer på att han vart för låg i formen stundtals men det är inget jag bryr mig något speciellt i då han hela tiden utvecklas och detta är en ny fas vi går igenom och då är det viktigare att hålla sin linje vare sig det ät tävling eller inte.
Rosetter är inte allt! Även om vi under denna, och även tidigare, lagtävling sett att för många är det just antalet rosetter som betyder något - och den blågula är såklart viktigast.
Mina hästar ska fortsätta utvecklas för att bli starka, kunna göra svårare rörelser och komma uppåt i klasserna - har man det som mål så kan man inte lägga jättestor vikt vid tävlingsresultat och rosetter - även om det självklart är jättekul att få :D

Det tar så många år att utbilda en häst och att få resultat..

Så lite bilder ifrån dagens bedrifter..
Denna bild är jag strålande nöjd med! Amanda och Swarovski på framridningen.. Framridningsbanan för för övrigt inte så bra, ganska hårt och stumt spec utmed staketet.
Det gäller att hålla tungan rätt i mun ;P

Sofia och Limited Edition på framridning

Fin hörnpassering!

Inne på tävlingsbanan.. Jag satt uppe i kafeterian för att hinna äta lunch innan det var dags för mig att rida, jag filmade Fias ritt också..

Däremot var det ingen som ville ta kort eller filma mig med min kamera :( men Ange har tagit lite bilder som jag nog kan få sen..




Mitt protokoll! Som ni ser så fick jag ändå ganska många 7:or men missarna med 3:or och 4:or drar ner regält. Tycker väl att jag kunde fått en 7:a på sittsen ändå, annars känns poängen ok.

Väl hemma igen fixade vi iordning våra duktiga hästar och jag borstade och krattsade Ranguns hovar samt bytte hans täcke innan jag sen åkte hem. Firandet av Anders farmor ändrades till kl.13 så han fick åka upp själv.. Jag har iaf varit jätteduktigt (tycker ja iaf!) :P Har handlat massa mat, tankat min bil, köpt och fyllt på glykol samt städat lite i kylskåpet och packat upp alla mina saker ifrån helgen - Hoppas Anders är nöjd då när han sen kommer hem.. Brukar nämnligen klaga på att jag är lite slarvig - vilket inte jag tycker men men han är perfektionist!


Nu ska jag fixa med kvällsmaten..

Kram
Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller fullständigt med om att en del verkligen jagar rosetter. Det är så man tappar lusten till att rida i lag. Men men, blir väl samma sak till vårens div 3?

Lite synd att det inte finns uppklassningssystem.

2010-10-25 @ 15:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0