Premiär!

Publicerat: 2010-10-02 Kl: 07:18:19 | I kategori: Allmänt

Ja idag har jag dragit på mig långkalsongerna under ridbyxorna för första gången i höst :( Känns inget kul alls.. Men var sjukt nerkyld igår efter att ha haft lektion för Ebba på kvällen och idag ska jag skriva åt dommaren i första klassen så det är bara att klä på sig allt man kan hitta!

Tyvär vart det inget inlägg igår då vi hade lagträff med god mat och sen tittade vi på ritterna ifrån VM. Mille fick ett ganska tufft pass med programridningen då han inte var helt med på noterna, jag måste verkligen ha lite *ävlar annamma när jag rider den hästen annars gör han som han själv tycker.´

Leo red jag också ett pass i ridhuset, Fia hoppade henne hela 80cm i torsdags föresten. Hon var inte helt rolig i början utan gick emot och ville inte som jag, sen vart hon däremot kalasfin som hon brukar. Konstigt med ston som man verkligen måste lirka och försöka övertala för att få med sig på sin sida. Tacka vet jag valacker och även hingstar kan vara lättare, iaf de jag har erfarenhet av.

Rangun fick ut och galoppjobba på stubben, som nu börjat torka upp ganska bra men man måste ha  koll på marken hela tiden när man rider. Han tyckte det var härligt och han var superfin, "lekte" lite med byten fram och tillbaka och belive it or not men högerbytena gick strålande och blir faktiskt mycket bättre än vänster. Till vänster byter  han ju iprincip alltid på hjälpen och rent men kanske inte med en sån schest (stavas det så?) som man skulle önska, till höger däremot så blir nu bytena stora och luftiga :D


Nu ska jag ut och mocka lite innan tävlingen  sen börjar klockan 8'00
Ikväll kommer bilder och info ifrån dagens förhoppningsvis strålande ritter!!



Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0