Kall dag-avskyr kylan

Publicerat: 2010-10-20 Kl: 22:30:54 | I kategori: Allmänt

  • Ja idag har det varit riktigt fuktigt ute. Fryser om fötterna - håller på och blir tokig mina mountain horse skor med stålhätta håller bokstavligen på att falla isär. Hur lång tid kan det ta att få hem ett par skor. Börjar tröttna på Bidermans i Eskilstuna de har ju aldrig någonting hemma som vi ska ha och våra skor har vi väntat på säkert 6 veckor nu!!!
    Finns det någon annat butik som säljer dessa? Har funderat på om man kan ringa o beställa dem direkt.....

    Vilken nytta vi har av horse-walkern. Arro Bell har blivit så mkt starkare, han har ju känslig rygg och det är ju toppen att kunna träna utan att sitta på.
    Dessutom så hinner man med andra saker samtidigt. Som i morse när alla hästar är ute så får han gå i skritten i 30 min och det är varierat vågrät och uppför backe. Under tiden hinner jag mocka i utestallet o fodra när han är klar så rider jag ett pass och då är han ordentligt framskrittad. Det har inte blivit så att vi använder den istället för att träna utan hästarna rids och går i walkern. Riktigt stor skillnad har jag märkt på Arro Bell o Leukothea i allafall.

    Idag tömkörde jag Demeter och hon var superfin. Blev ju så olycklig när hon var riktigt halt bak i måndags men hon kastade sig ju bakåt i boxen när jag skulle tränsa så hon måste ha gjort ngt då. Det blev ju en riktigt smäll så att även fönstret öppnade sig.
    Hennes trav är så fin ska ta och mäta henne någon dag hon ser mkt större ut än i våras.
    Imorgon kommer ju veterinären Tove (arbetat tidigare på Strömsholm) så det kommer säkert ta sin lilla tid!

    Några tänkvärda ord från gårdagens kurs som avslutades med prestations psykologi med Thomas Fogdö o Johan Plate:

    * Det finns ingen gräns för den psykiska prestationen
    * Det finns ingen gräns för den fysiska prestationen
    * Det är vår bild av vad som är möjligt som styr prestationen och den bilden påverkar vi i hög grad själva!

    Samt
    1. Öka dina chanser
    2. Följ dina ingivelser
    3. Vänta dig att du ska ha tur
    4. Förvandla din otur till tur


    God natt
    Ann
Kommentarer
Postat av: kerstin

dom där sista raderna ska jag lägga på minnet!

2010-10-21 @ 12:53:40
Postat av: Ann

Ska själv försöka att leva efter det men svårt när man går i uppförsbacke emellanåt livet med hästar är ena dagen upp o nästa ner

2010-10-21 @ 21:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0