Hoppning..

Publicerat: 2010-10-12 Kl: 20:12:53 | I kategori: Allmänt

Hejsan..

Ganska slut i kroppen :S mest efter gårdagens Pump pass på Gympozz.. Idag började jag med att fixa stallet samt klippa fördigt Mille, så nu är han helklippt! Väldigt snygg vart han när all päls försvann, speciellt benen hade han fått riktigt långt och tjockt hår får ta en bild på honom imorrn så ska ni få se på snyggingen. Själv tycker jag att jag är rätt bra på att hantera klippmaskinen och kommer ihåg de första gångerna jag skulle klippa som liten :)
När jag var lite yngre brukade jag även klippa hästar åt både inackorderingar och någon enstaka som kom med sin häst till oss för att jag skulle klippa..
Tycker det är kul, men tungt för rygg och axlar att hålla klippmaskinen, och jag har inte speciellt mycket extra tid till övers för att klippa massa hästar nu.

Sen tidig lunch och så red jag Rangun lite dressyr med mycket galopparbete på vallen tillsammans med Fia som red Leo, som för övrigt såg fin ut idag, hon ville nog ha lite sällskap :P Rangun kändes grymt fin i galoppen och när man rider ute så får man så mycket extra framåtbjudning av sig självt. Han gjorde även 3st byten i var 2:a!! Weihooo fina fina hästen!

På em sen hjälpte Fia mig med Demeter vi longerade och sen satt jag upp och red lite i skritt och trav i båda varven på volten medans syster höll i linan, gick strålande bra!

Så var det sen dags för Poseidon som fick sitt livs första longeringspass, jag höll i linan och mamma sprang bakom med långpisken. Han skötte sig riktigt bra tycker jag då jag minns hur svår Demeter var när hon skulle börja longeras. Nu ska han longeras några dagar innan vi börjar hänga på honom så smått.
En av vinstbuketterna jag gjorde till vårt dressytmeeting i sommras..
Rangun innan tävlingsstart i sommras..

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0