Vi BLÅSER bort!!

Publicerat: 2010-11-23 Kl: 18:12:46 | I kategori: Allmänt

Herrejisses vad det stormar! Meterologerna har utfärdat klass 2 varning :S De stackars hästarna fick gå in tidigare även idag, igår sjukt mycket snö och idag tokblåst! Lektionsvalackerna roade sig med att knäcka en stolpe i sin hage - vid grinden dessutom! Tur att marken inte är frusen under snön så att jag kunde trycka ner den igen med traktorn..

Ja så mycket ridning har det ju inte blivit av idag inte :( fattar inte hur allt kan ta sån tid.. Stallfix på morgonen/fm sedan lunch och Sofia gick ut för att börja rida Miran medans jag satt kvar för lite datorarbete, när jag kom ut ca 1h senare var det bara att släpa in alla pållarna, Hera och speciellt den lilla tyrannen Thaleia var helvilda så jag tappade både men fick sedan tag i Hera igen.. Thaleia roade sig med att kuta runt och sparka åt alla håll och kanter så vi vågade inte riktigt bara kliva fram och ta henne heller :S Tror vi får ta och leda henne med ett spö och inte tillsammans med Hera ett par dagar för hon har tappat lite respekt, med detta menar jag absolut inte att man ska slå hästen men att det är väldigt viktigt att de tidigt lär sig att gå när människan går och stå still när jag står still, och eftersom hon gärna reser sig lite smått eller sparkar utan att tänka sig för då hon får för mycket energi så är det väldigt bra att ha ett spö till hands.


Sofia red sedan Limit  medans jag fixade mellis till barnen lite snabbt, planen var att jag skulle rida både Dosan och Rangun i ridhuset.. Jag insåg ganska snart att jag bara skulle hinna en häst och tänkte då att Dosan var viktigast eftersom hon inte gjorde något mer än tandraspningen igår, kom också fram till att det skulle bli svårt att rida henne i ridhuset då det redan stod hinder på ena halvan och hon tycker det är superläskigt på den övre halvan, speciellt när det blåser. Longering kom jag då fram till. Dessvärre ringde Fia och sa att jag var tvungen att fixa vägen för den var snorhal, och eftersom det kommer en del transporter då det är Erik träning så var det bara att hoppa in i traktorn igen och sätta på skopan.. Först drog jag av snön och sedan på med massa sand, speciellt i backen upp till "stora vägen" hehe om man kan kalla den stor :P

Sedan var klockan kvart i fyra och jag skulle ha möte kl.16 så så vart det med tisdagen som kändes som att den kunde bli så bra.. men något jag så smått börjar lära mig är att det blir sällan som man tänkt sig..

Glömde visa den fina presenten jag fick på posten igår.. trist att ja inte får öppna den ännu bara :(
Så här fint stod det i kortet.. Urgulligt!! Tack världens bästa Christina!

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0