Tar det aldrig slut?!

Publicerat: 2010-11-25 Kl: 21:24:39 | I kategori: Allmänt

Evigt snöande!! Trodde vi fått snö så det räckte för ett tag i början på året.. men icke då! När vi gick ut till stallet kl.7 imorse såg vi att det blivit plogat av grannen tidigare på morgonen men redan då hade det snöat ett par cm till :S Sedan har det bara fortsatt under dagen..



Dagen kändes riktigt bra och flöt på fint ända fram tills strax efter lunch, Fia fick för sig att hon skulle åka och handla mat på lunchen och det tog en väldans tid.. Under tiden flagade jag staket till lektionssto hagen då de hade sprängt tråden starx innan Fia åkte.. De vill inte gå i hagen utan att ha något att tugga på - hopplösa djur! Jag fixade med trådar och handtag sedan tänkte jag att jag skulle ta bort de plåtar och brädor som legat i en extra inhägnad utmed kanten på stohagen - de har legat där sedan vi byggde ut ridhuset tror jag - typ massa år sedan!! Jag har gått och stört mig på den där högen med "bråte" i en ganska lång tid så nu var det dags eftersom hästarna ändå haft sönder inhägnaden i jakt på gammalt gräs och annat ätbart..
Jag satte på pallgafflarna och lyfte upp allt - gick bra till en början med efter en bit vek sig den undre plåten i ena änden - och det är inga korta takplåtar :S
Jag fick vänta på Fia och sedan fick vi lösa problemet.. Nu ligger iaf plåtarna utanför hagen, visste ju inte heller vart jag skulle göra av allt.. De gamla brädorna och skivorna la vi i en hög och tände eld på! Blir galen på allt skräp som ligger gömt här och var!

På fm kom Sadeldoktorn Jimmy för att fixa sadel till Emmas nya ponny samt lämna en sadel till ridskolehästarna han fixat nya stroppar på, Fribergs som också köpt häst ville också att han skulle kolla på deras sadlar och han fick även kolla på Catmandhu då vi inte tycker att den sadeln hon kom med ligger så bra.. Jättefin sadel men passar inte helt. Vi har ridit med Arrobells Jaguar för vi tyckt att den ligger bättre.. Jimmy tyckte däremot inte att någon av sadlarna låg perfekt hennes egna var alldeles för vid framtill, likadant Arrobells om än något mindre. Så jag tog fram MIlles Cobra för den är lite smalare ändå men Jimmy var fortfarande inte nöjd så han tog fram en ny padd som ska ligga framtill som en "extra muskel" vart stor skillnad.. Ni ska få se bild på den senare.. Han menade att använder vi den padden så kan vi använda vilket som helst av de sadlar vi provade idag :)
Eftersom hon ändå var inne så passade jag på att rida henne och det var verklogen det absolut bästa passet hitills, för mig iaf. jag har ju helt ärligt varit lite skeptisk till henne men idag så kändes hon kanonfin!! :D hon går nu riktigt fin i en djup rund form med egen balans - utan "panikattacker" om man ska kalla det för det.. Vet inte helt säkert vad de berott på men hon är ju otroligt känslig för allt och jag tror att hon blivit bestraffad när hon blivit "rädd" tidigare och att det har lett till en spänning som gör att hon får panik så fort det är något som stör henne det minsta..
Idag fanns iaf inga tecken på spänning eller annat :) FIN HÄST!

Som ni kanske förstår hann vi inte med de andra pållarna, Fia red iaf Limit en stund på em medans jag hade privatlektion för Stella på Lady - genomblöta fötter igen.. Sjukt kall efteråt! Alla tjatar på mig att jag ska köpa gummitsövlar - men är ju jättefult tycker jag ;P


??? Nja.. Tror inte det..
Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0