Regn och rusk!

Publicerat: 2010-11-03 Kl: 19:51:37 | I kategori: Allmänt

halloj..

Idag har det öst ner hela dagen iprincip och blåst ruskigt kallt, hästarna fick komma in tidigare. Ebba var med mig direkt på morgonen och hon hjälpte mig att fodra i vårt stall samt lite annat pyssel som att linda upp massa lindor som blivit liggande pga tidsbrist. Sen red hon lektion för mig på Gordon, vi tränade på programet hon ska rida på KM på lördag nästa helg :) Dressyr KM på lör och hopp KM på söndagen - NI har väl anmält er???

Sen dags för lunch och efter det så hade mamma och Fia byggt fram en hoppövning i ridhuset då de skulle hoppa med Arrobell, Mille, Bosson och Uranos. Det vart då så att rangun fick sig en svängom över  hinderna!! har faktiskt inte hoppat sedan han var så duktig för ett par månader sedan måste det vara nu då jag även sa att jag skulle hoppa honom med :S Han var iaf kalasduktig och hoppade allt utan problem, bäst hoppar han i höger varv.

Sen ville jag ju komma ut  med unghästarna idag men det var ju verkligen skitväder så Demeter fick gå i ridhuset igen men det var väldigt nyttig träning med allt "skräp" överallt plus att mamma och Fia hoppade två hästar samtidigt så hon skötte sig egentligen väldigt bra :D Poseidon fick vara idag. Fia red Catmandhu "Dosan" i ridhuset, pappa har nu fixat hennes hovar så det går att rida på henne. Igår red vi inte pga hur hovarna såg ut plus att hon slog i skorna väldigt. Pappa lyckades iaf få ordning på dem så gott det gick då de verkligen såg förskräckliga ut innan! Tur vi har honom - han kan allt!

Idag hade jag bara tre elever i min barngrupp, blir ofta så då det är lov och många åker bort.

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0