I think I'm trying to kill myself :S

Publicerat: 2010-11-17 Kl: 13:06:44 | I kategori: Allmänt

Ja hallå där..

Jag sitter och äter en sen lunch och Fia har åkt till Strängnäs en sväng.. Som jag sa igår så började vi med unghästarna idag, Poseidon först ut. Planen med honom var att lite "börja om från början och han var lugn som vanligt, men valde ändå att longera lite extra. Han skötte sig galant då jag hängde i stigbygeln och sen försiktigt la över det andra benet Sofia höll i longerlinan för att leda mig runt. Han gick på bra i knappt 10m då stanande han och svarade på Demeter som gnäggade i utestallet och sen tog han ett par steg till innan det bara small! Rakt upp på bakbenen Fia trillade på rumpan och jag hängde runt halsen och såg framför mig hur hans kulle landa på Fia.. Efter vad som kändes som en evighet landade jag i ridhusspånet ännu en gång denna veckan, och jag hade mig ngt för stora gammla "hopphjälm" som knäckte till näsan lite sådär skönt. Jag lyckades även slå i vänster knät (igen) i sadeln så det lär väl bli blått såsmåningom och jag kunda nu konstatera att lillhästen dragit på sig sadeltvång :S Det var nämnligen den känslan jag fick då jag såg honom efter att jag fallit av i måndags, tycker att det är så konstigt att han får det sådär bara - jag har ju varit ute i skogen och på vallen utan problem och han är alltid så coollugn.. På så vis är det kanske lättare om de är lite halvilda och spattiga när man ska börja rida för då måste man verkligen vara superförsiktigt och verkligen ta en sak itaget - Poseidon har ju varit som ett "lik" lite granna och bara fogat sig snällt i allt, inte vet jag han kanske inte insåg fören i måndags att det faktiskt satt någon ovanpå :S
Vi bestämde att vi ni bara skulle hänga på honom och jag klev in i stigbygeln medans Fia sakta ledde honom framåt.
Jag insåg dock  ganska snabbt att det inte gick med mitt onda knä så Fia fick hjälmen och så hängde hon på honom ca 1-1/2 varv två gånger om helt utan problem..

Efter rodeopållen var det Demeters tur, jag red Demeter och Fia tog Rangun så red vi ut en sväng med skritt och trav - gick superbra!!

Nu är det bara resten av hästarna kvar..

Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0