Gråmulet :(

Publicerat: 2010-11-21 Kl: 16:11:21 | I kategori: Allmänt

Ja dagen har inte varit så sprudlande kan man väl inte påstå.. Småregnigt och grått.. Jag satte iaf klockan på kvart i åtta för att hinna med allt då Anders ville att vi skulle äta lunch med lite vänner halv ett i Eskilstuna. Trodde att jag då skulle ha gott om tid att rida och fixa - men icke då! Jag är nog världens största tidspotimist, skulle gissa på att om Anders fick säga något han var "mindre nöjd" med hos mig så är det nog just att jag är en sån tidsoptimist.
Strax efter 12 var jag iaf klar, med hjälp av Anders - vilket han inte var heltr förtjust i.. Stalljobb!

Började med att gå med vovvarna en sväng innan jag sen harvade ridhuset, vilket jag ändå inte vart helt nöjd med trotts att jag höll på ganska länge. Tror jag måste försöka mig på den stora harven och djupharva i veckan :S

Sedan red jag först Mille, han fick skritta fram i ca 20min på skrittbandet också, han var väldigt fin och spänstig i sitt steg idag så det känns kanon. Ska se hur veckan blir vore ju toppen med träning för Pether, kanske kan åka dit för ett pass bara.. Hoppas! Gunilla kommer iaf på onsdag för att trimma oss :)
Rangun kändes ok, jag red dock inte så länge utan mest jogging i en lite lägre mer öppen form.. Han hade igår försört ännu ett täcke ( bara nr 2 denna höst/vinter än sålänge) En stoor reva på ena sidan, han fick ändå ha det på sig idag för det regnade inte och satt ändå å plats plus att de gick i en annan hage pga att det skulle släppas ihop nya hästar idag och då leker de väl lite extra när det är "ny lekplats" - iaf enligt Rangun kan jag tro :P

Efter hästarna var det dags att mock åt alla tio, på helgerna har inackorderingarna stallet så de mockar åt ridskolehästarna, då blir det elltså fem boxar i vårt lilla stall plus fem i utestallet - där är det bädd så det är ganska lättmockat :) Fia vart iaf glad när jag ringde henne och sa att jag mockat färdigt allt, så det tog väl säkert ännu längre tid innan hon kom hem eftersom hon inte behövde mocka.. Hon åkte till Josse E i Nyköping igårkväll.. 
Juste! Mamma läser kanske - Jag fixade även med lille guldhästen Arrobell, medicin och sårvård.. :P

Jag och Arrobell taget på en Clinic på Strömsholm för Cornelia Endres för massa år sedan :P

På adressen nedan kan ni läsa hela artikeln från kursen!

http://www.hippson.se/artikelarkivet/dressyr/tysk-dressyrguru-bjod-pa-tips-om.htm

Kram
Kommentarer
Postat av: Malin Sundin

ja visst är dom coola de där långa fransarna :)

2010-11-21 @ 16:53:34
URL: http://malinsundin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Skulle du ha någonting emot att hjälpa mig?

I utbyte mot en länk på min blogg!

Gå in och rösta på mig Beatrice Nyman,

http://nelly.com/se/stimorol-contest-participant-campaign-66/

Kommentera sen bara på min blogg, så fixar jag länken! Tack snälla!

Det skulle varit jättesnällt och uppskattas jättemycket!

2010-11-21 @ 20:45:58
URL: http://beiiiz.blogg.se/
Postat av: Ann

Ja,ja,ja klart att jag litar pa att ni tar hand om guldpojken,snartfar han valborja ga i skritten

Kram

2010-11-22 @ 12:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0