Vilken värme!! :D

Publicerat: 2010-05-14 Kl: 19:31:19 | I kategori: Allmänt

Äntligen sommarvärme!! Jippi.. Fast Rangun gillar inte alla flugor som surrade runt honom när jag red dressyr på utebanan på eftermiddan.. Ruskade en del på sitt lilla huvud (bokstavligt talat lilla, han har cob i träns o grimmor) Så vi får hoppas på att det inte är fluginvasion på Wisbohammar imorrn!

Dagen har självklart gått i ett! Började med en privatlektion på morgonen för en elev jag haft mycket tidigare som som var tvungen att göra ett uppehåll pga av astma.. Sen fixade jag vårt lilla stall plus utestallet ( Fia var på tävling med ponnyhopplaget - hon brukar fixa utestallet vanligtvis) Väl klar med det så åkte jag till Kumla för att hämta pappa då han lämnat bilen på lagning, den bilen jag hade till Strömsholm med Mille i onsdags.. Tydligen hade en bromskiva gått sönder och då låser sig hjulet.. INTE SÅ KUL OM DET HADE HÄNT PÅ MOTORVÄGEN MED TRANSPORT!!! :S

Hem och hämta Nejlika till Åsa, sen kasta i sig lunch innan jag sen hade lektion för Åsa i 1h..
Rangun kändes mycket fin, förutom flugorna då :P så det känns bra inför imorrn.. Han är nybadad och fin nu! Mille har fått stå inne och gå i liten sjukhage igår och idag vilket han tycker är döstrist.. Ropar på sina vänner och gräver upp markduken :S han fick iaf beta lite gräs på eftermiddan. Medicinen hare han fått i lite betfor gick bra de första gångerna men idag så var det visst inte gott längre :S så nu får jag blanda det i en spruta och spruta in i munnen.. Typiskt bara för att han nu inte är så huvudskygg längre :(

Nu ska jag fixa  middag, sover på Ekelund ikväll..

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0