Spansk skritt på darrande ben!

Publicerat: 2010-05-05 Kl: 20:29:49 | I kategori: Allmänt

Hejsan!!

Ikväll fick Arrobell gå sin premiärtur på Horsetrainern.. Han tyckte det var JÄTTEläskigt!! Hela han darrade och det var STORA skrittsteg.. han hade också en del problem med balansen, vinglade till höger och vänster o nästan la sig på väggarna.. Sämst balans hitills av pållarna..
Mille fick också gå en stund inna jag åkte hem förut :)

Gick superbra för Liane med Rangun idag!!! Hon tyckte han var jättefin och att han utvecklats massor sen hon såg honom sist.. Jättekul för jag har tidigare inte tyckt att det varit så kul att rida honom för henne eftersom det gått sådär och hon inte varit så positiv till honom.. Nu känns det iallafall kalas! :D
Arrobell var också fin, mamma fick träna på att rida saxen och räkna galoppsprång vilket gick sådär med räkningen :P Skulle vara ca 4-5 i första 8 i andra och tredje och 4-5  sista.. Hon ville hela tiden göra färre i "åttorna".. så det fick hon i läxa att träna vidare på.. Sen fick hon träna en del piaff och passage, Liane hjälpte till med en långpisk i knäveket på frambenen.. Superfin piaff fick han, Arrobell är en häst som sällan gör mer än vad han absolut måste så en långpisk kan få lite fart i benen..


Tog en del bilder på mamma och Bell tyvär inga bilder på min sötnos..


Snygging!!

Här kommer också bilderna som Fia tog på Demeter igår!! Glömde ju kameran i stallet igår..


Lilltösen.. Får ta och mäta henne imorrn, tror inte att hon är över 160.


Imorrn kanske Fia kan ta lite fler bilder.. förhoppningsvis är hon lite bättre ifrån början



Ikväll på vägen hem så har jag ringt runt på lite olika hästar också.. Lite blandat men unghästar.. 3-5 åringar..
Så på söndag ska jag kolla på en 5 åring som står i Västerås, ett fuxsto med dressyrinriktning.. Nästa söndag ska jag titta på ett annat sto med hoppstam som står i Köping & är tre år.. Så det blir inte så långa resor vilket är skönt. Ska försöka se om jag kan hitta någon som vill följa med då det inte verkar som att Anders är spec pigg på att åka med o glo på häst..
Kan vara bra att ha någon med som kan ta lite bilder och filma..

Nu ska jag duscha innan det är dags för Grey's Anathomy, har inte sett det på flera veckor :(

Trevlig kväll!!
Kommentarer
Postat av: Maria Granberg

Jag kan hänga med haha!;P

2010-05-06 @ 10:07:58
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Madde

Låter bra Maria! jag ska försöka byta till nästa helg eftersom de hästarna jag ska kolla på står ganska nära varandra.. slipper man åka så många gånger :P

2010-05-06 @ 21:02:14
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0