back in the days..

Publicerat: 2010-05-06 Kl: 21:00:28 | I kategori: Allmänt

Hejsan och go'kväll!!

Just klivit ur duschen efter en tur ut till Slagsta glass för årets första riktiga glass! :) Anders mötte mig i porten så jag fick inte ens äta kvällsmat innan, så det vart en Daimsnäcka till middag idag.. och INGEN träning :( Skulle ju kört Combat idag men varken Jossan eller Frida skulle gå så då hoppade jag också bekväm som man är..
Hursomhelst så var iaf Kim med ut och åt glass med sin gammla Volvo som iprincip stått hela vintern och på hemvägen så ville åka ut på motorvägen för att se vem som hade snabbast bil såklart.. småpojkarna vaknade till liv!
Självklart vann Kim över Anders fina nya Audi.. hehe Tycker jag var ganska kul, dock inte Anders :P
För att komma till saken så kändes det lite som förr, nu låter man väl lastgammal, när man var ute och åkte med de äldre killarna som bodde utmed vår grusväg.. Den gammla goda tiden det!!

Imorse red jag och Fia ut på Rangun och Limit, vilket både vi och pållarna tyckte var urmysigt.. Fia var väl lite nervös eftersom vi red in i skogen där Limit vände och skenade en ganska lång bit med henne förra veckan efter att ha fått syn på vildsvin.. Vi såg iaf inte till en endaste gris, vart en ganska lång och avslappnad tur..

Arrobell gick mycket bättre i skritten idag och även Rangun fick ta en premiärtur efter uteritten.. Min lille stackars pålle var livrädd och hjärtat slog så vi trodde det skulle pluppa ur honom eller explodera :S Han ville dock försöka lite på mig och gick några minuter på bandet, inte speciellt avslappnat men vi är ändå MYCKET nöjda över hans prestation.. Det hade aldrig gått för 1-2år sedan.. Det har tagit tid för honom att bygga upp ett förtroende för mig.
Nästa gång ska jag sätta på honom hans special luva med insydda gummiöron så han slipper alla ljud, för det är mest det han reagerar på min känslige krabat.
Skaffade den luvan förut när pappa hade problem med att sko honom.. Nu går det super att sko men han har varit för**vlig rent ut sagt.. Han har nog inte haft så många bra erfarenheter av människor innan han kom till Sverige.
Tidigare var vi tvugna att droga honom och ofta flera gånger under en skoning för att det skulle gå..
Pappa har ett väldans humör och kan ibland, eller ganska ofta, få en del utbrott på hästarna när de inte gör som han vill.. men är det något han är riktigt bra på så är det att hantera svårskodda hästar!!!

Vår ridskolehäst Jolita, en polsk stor häst, gick inte att sko då vi köpte henne.. Hon var helknäpp och försökte lägga sig ner på pappa när inget annat hjälpte.. Vi drogade jag höll i och mamma fick stå med en pisk de första gångerna, nu är hon som ett lamm att sko..

Efter lunch red jag och Fia ut igen, unghästrundan, på Leo och Demeter.. Det gick jättebra och Demeter gick först iprincip hela vägen.. Hon tyckte att Leo gick på tok för långsamt!

Nu ska jag vara lite social!

Bye..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0