Sunburned face!

Publicerat: 2010-03-05 Kl: 18:56:28 | I kategori: Allmänt

Tjooo!

När jag kom hem ifrån stallet förut så var mitt ansikte helt rött och svullet.. Har nog bränt mig ute idag.. Solen har ju varit framme hela dagen och mina fredagsbarn fick rida ut en sväng vi gick bort på Quecksta rakan och sen tillbaka. Efter det så var det som vanligt dags för privatlektion för Åsa och hon vart lite avis på barnen som ridit ute i det fina vädret så vi tog varsin häst o lunkade ut en stund.. Mkt härligt och varmt, väldigt vackert landskap i all snö också.

Båda pållarna gick mycket bra för fantastiska Gunilla vi tränade på programmen som ska tävlas, LA:3 - Mille imorrn och MSVB:2 - Rangun nästa helg.. Rangun fick jag lägga upp galopptempot lite på, Gunillas favvopålle :D
Mille gick bra men som vanligt måste han först fråga om han verkligen måste, kan ju inte göra något gratis.
När Mille sen torkat efter träningen så fick han gå ut NAKEN i solen 2h, tyckte han nog var mycket skönt med lite sol i pälsen :) Går ju med halstäcke annars så det var bra med lite sol.

Gårdagen passerade också ganska smärtfritt, stallfix ridning på både Mille och Rangun i ridhuset och på kvällen hade jag Hästkurs - Sjukdomslära för 11 intresserade. Kul! Är inte riktigt så att man själv kan allt så man lär sig enormt mycket själv av att hålla i kursen också. Man blir aldrig fullärd!!!
Nästa gång hoppas vi på lite varmare vådväder då vi ska ha lite mer praktiskt med bandagering osv..

Har i veckan varit lite osäkert om det skulle bli någon tävling för mig o syster imorrn pga att mamma, pappa, mormor o morfar ska på teater i Sthlm imorn kväll, då det var många anmälningar och vår klass inte börjar förens ca 14'00, men nu har älskade syssling Charlotte hjälpt till med startlistorna så att vi rider som nummer 5 och 7 i klassen.. Då måste vi ju hinna hem så pappa kan åka. Jag och Fia har ju inte E-kort så vi får inte köra stora bilen och släpet :S

Charlotte har sin lille pålle Jaquline uppstallad på Gustavsberg och bor typ 2min därifrån.. Så förhoppningvis ska vi hinna kika in i hennes lägenhet också jag har inte sett den ännu.. Lite dåligt samvete för det hon har faktiskt bott där ganska länge nu :P

Ha en trevlig helg..

Bye
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0