Sjuk sjuk sjuk

Publicerat: 2010-03-31 Kl: 19:28:58 | I kategori: Allmänt

Hej!

Kunde inte somna om efter att Anders åkt i morse, han åker 5, hade ont överallt och speciellt i ögonen :S och jag hade feber.. 37,9 orkar inte mer nu!! Åkte iallafall till Ekelund, väl där byggde jag upp lite läskiga grejjer vid C och sen började jag med Rangun. Det verkade som att gårdagens tuffa pass gett resultat för han var betydligt bättre idag även om han såklart testar om han verkligen måste.. och JA HAN MÅSTE! Rangun brydde sig inte överdrivet mycket om det "läskiga"
Mille däremot var inte alls med på noterna idag, så han fick jobba riktigt hårt på 10*10m åttvolt framför C.. Fick rida med mycket böjning och ben för att han skulle släppa efter och slappna av.. tänkte sen rida igenom LA:4an som jag ska tävla i på söndag i Botkyrka, red upp och gjorde halt vid X och sen fram i trav men ganska långt innan C vart det tvärstopp så då var det bara att börja om med "8:an" innan jag sen kunde rida igenom programet utan protester.. Duktig Mille men han kräver mycket ridning!!!

Efter lunch var det dags för Demeter igen och hon skötte sig utomordentligt även idag, hade tur att Fia red samtidigt så hon och Limit fick vara lite draghjälp.. Däremot så blir hon ibland mycket tjafsig med huvudet, men idag vågade jag lägga till benen lite mer ordentligt så det vart bättre och bättre efter hand. Med unghästar gäller det att rida framåt med en stadig hand och bestämd sits, de ska inte finnas några allternativa vägar utan bara den ryttaren bestämt.. Framåt framåt framåt! - dock utan att det blir överilat och hästen hamnar på frambenen.

En gammal bild ifrån Tyskland, men tycker den är fin och Freddy galopperar verkligen i "uppförsbacke".

Bye..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0