Allt på samma gång

Publicerat: 2010-06-10 Kl: 22:55:18 | I kategori: Allmänt

Hejsan,

Ja här händer allt på samma gång det är ju skördetider så Jocke slog ju i tisdags en del. Vi tar i år hösilage borta på Hedlandet - en bit att åka. Idag var det så dags att pressa och plasta. Tyvärr har ju vädret varit lite ostadigt så det första de pressade idag var lite blötare en vi brukar köra in. Men sedan så kom solen emellanåt och när jag var förbi ikväll med mat så såg det riktigt bra ut. Tycker det är bäst med en TS- halt på 70 %. Vi rundbalar allt och så hackas det i samband med pressningen mkt bra tycker jag. I år köpte vi en del foder ifrån Gnesta och det var riktigt bra + att det var fyrkantsbalar som jag tycker bättre om - men ej hackat och det är mkt tyngre att hantera och svårare att få rätt mängd vid fodring - Usch!
Madde är i Sundsvall och Sofia på studenten i Strängnäs. Själv har jag varit och tränat hos Liane och finslipat inför nästa helgs tävlingsstart. Det kändes bra idag och Liane verkade nöjd. Fick bra tips på hur jag ska rida övergången passage-piaff och det blev riktigt bra. Så det ska jag träna mera på inför nästa helg.
Galoppdelen känns mkt bra som vanligt och de branta travslutorna går också bra. Så nu ska vi rida likadant på tävling!
Imorgon kommer 8 glada Teliaryttare hit på weekend. Det ska bli mkt kul de har varit här nu i ganska många år och de flesta har varit här förut.
Men det är naturligtvis en hel del jobb från 15.00 fredag till söndag ca 16. Men roligt.

Imorgon blir det lätt jogging för Arro Bell och dressyr på Svarten får starta tidigt.

Några bilder från Edinburg kommer här. Hade ju ingen egen kamera utan Per har nu fixat bilder till mig.

Edinburg castle med mig o Jocke o Kerstin framför

200 parker finns i Edinburg...
God natt

Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0